Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDitt 30 min rekord?
You need to log in to create posts and topics.

Är lite nyfiken... Vad är erat rekord i km på 30 min ute/på löparband. Och vad anser ni bör vara minumum och vad är era mål?

Behöver lite inspiration vart jag ska lägga ribban då jag just nu håller på och träna upp min kondis big time. (Och ja jag vet om

Oftast brukar man göra tvärt om. Alltså att på en given sträcka springa på en så bra tid som möjligt.

Jaha haha. Jag kör nu att komma så långt som möjligt på 30 min och förbättras varje vecka...Kanske ska byta då.

Vad är normalt bra tid på 5km då och vad är bra tid på en mil?

Och är det NÅN som gör på mitt tvärtom sätt och har km? eller gör alla efter s

Eftersom 99,9 procent av alla tävlingar är en distans man springer på tid så gör nog de flesta så.

Men som svar på din fråga har jag nog kommit 8,6 km på 30 minuter om jag inte minns helt fel.

Att springa efter tid och inte distans funkar i praktiken bara bra om du springer på löpband eller löparbana. Ska jag ge mig ut och springa exakt 30 min så kommer jag att befinna mig på olika platser när jag är klar varje gång beroende på hur fort det har

Det finns dock tidslopp också där man springer så långt som möjligt på 6, 12, 24 timmar (eller ännu längre tid) ska påpekas!

Jag kör tillfället på löparband och lättare då självklart köra 30 min. Men eftersom jag gör "fel" så är min fråga besvarad. Tack iaf.

30-31 min: 6 km - kuperat, flackt uppför, medel terräng.

Annars så är väl coopertestet ett vedertagit mått, men då är det 12 min som gäller.
Där har Endomondo räknat ut 3.06 km för mig.

Jag skulle gissa c:a 6,2km för mig- sprang nyligen 5km på 24:24.