Quote from Guest on 5 September 2011, 11:42Är lite nyfiken... Vad är erat rekord i km på 30 min ute/på löparband. Och vad anser ni bör vara minumum och vad är era mål?
Behöver lite inspiration vart jag ska lägga ribban då jag just nu håller på och träna upp min kondis big time. (Och ja jag vet om
Är lite nyfiken... Vad är erat rekord i km på 30 min ute/på löparband. Och vad anser ni bör vara minumum och vad är era mål?
Behöver lite inspiration vart jag ska lägga ribban då jag just nu håller på och träna upp min kondis big time. (Och ja jag vet om
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:52Oftast brukar man göra tvärt om. Alltså att på en given sträcka springa på en så bra tid som möjligt.
Oftast brukar man göra tvärt om. Alltså att på en given sträcka springa på en så bra tid som möjligt.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 11:57Jaha haha. Jag kör nu att komma så långt som möjligt på 30 min och förbättras varje vecka...Kanske ska byta då.
Vad är normalt bra tid på 5km då och vad är bra tid på en mil?
Och är det NÅN som gör på mitt tvärtom sätt och har km? eller gör alla efter s
Jaha haha. Jag kör nu att komma så långt som möjligt på 30 min och förbättras varje vecka...Kanske ska byta då.
Vad är normalt bra tid på 5km då och vad är bra tid på en mil?
Och är det NÅN som gör på mitt tvärtom sätt och har km? eller gör alla efter s
Quote from Jonny Persson on 5 September 2011, 12:00Eftersom 99,9 procent av alla tävlingar är en distans man springer på tid så gör nog de flesta så.
Men som svar på din fråga har jag nog kommit 8,6 km på 30 minuter om jag inte minns helt fel.
Eftersom 99,9 procent av alla tävlingar är en distans man springer på tid så gör nog de flesta så.
Men som svar på din fråga har jag nog kommit 8,6 km på 30 minuter om jag inte minns helt fel.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 12:03Att springa efter tid och inte distans funkar i praktiken bara bra om du springer på löpband eller löparbana. Ska jag ge mig ut och springa exakt 30 min så kommer jag att befinna mig på olika platser när jag är klar varje gång beroende på hur fort det har
Att springa efter tid och inte distans funkar i praktiken bara bra om du springer på löpband eller löparbana. Ska jag ge mig ut och springa exakt 30 min så kommer jag att befinna mig på olika platser när jag är klar varje gång beroende på hur fort det har
Quote from Elias Engqvist on 5 September 2011, 12:05Det finns dock tidslopp också där man springer så långt som möjligt på 6, 12, 24 timmar (eller ännu längre tid) ska påpekas!
Det finns dock tidslopp också där man springer så långt som möjligt på 6, 12, 24 timmar (eller ännu längre tid) ska påpekas!
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 12:20Jag kör tillfället på löparband och lättare då självklart köra 30 min. Men eftersom jag gör "fel" så är min fråga besvarad. Tack iaf.
Jag kör tillfället på löparband och lättare då självklart köra 30 min. Men eftersom jag gör "fel" så är min fråga besvarad. Tack iaf.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 12:4230-31 min: 6 km - kuperat, flackt uppför, medel terräng.
30-31 min: 6 km - kuperat, flackt uppför, medel terräng.
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 12:45Annars så är väl coopertestet ett vedertagit mått, men då är det 12 min som gäller.
Där har Endomondo räknat ut 3.06 km för mig.
Annars så är väl coopertestet ett vedertagit mått, men då är det 12 min som gäller.
Där har Endomondo räknat ut 3.06 km för mig.
Quote from Elias Engqvist on 5 September 2011, 12:56Jag skulle gissa c:a 6,2km för mig- sprang nyligen 5km på 24:24.
Jag skulle gissa c:a 6,2km för mig- sprang nyligen 5km på 24:24.