Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDitt 30 min rekord?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har inte lyckats komma 5 km på 30 minuter ännu, men så är jag rätt långsam med. 😉 (fast det är annars ett rätt så bra nybörjarmål har jag fått höra)

Knappast "fel" NCB, men kanske lite baklänges? 😉

7,8 km lite lätt omräknat. (Sprang Victorialoppet (9 km) på 00:34:59 i somras.)

typ 6,7 km

Jag tycker inte du gör fel som satsar på tid istället för distans i början. Inte om du gillar det och utvecklas.

Det finns ytterst sällan fel eller rätt - bara olika!

Ja och vad gäller löpkapacitet är vi här ju så otroligt olika så att få någon hint om vad man ska ha för mål genom att fråga här tror jag är knivigt..

Mitt svar är strax under 6 km ute och 6 km på band.

Jag tycker också att det verkar vettigt att springa så långt man orkar på 30 minuter i början, och kanske att du kan öka tiden också efter hand snarare än sträckan. Jag tycker att det är viktigare att lära kroppen röra sig och vara uthållig en viss tid. S

Sprang Blodomloppet på dryga 45 och skulle tippa på att jag hade hunnit ung. 6.8 km efter 30 min. Går säkert att pressa lite till om man inte behöver hålla den där sista kvarten.

Själv har jag börjat justera upp det som tidigare var mina mil-rundor till

6,7 km

Jag är ute och går med min hund cirkus 4 gånger om dagen och han är ingen idé att ens försöka att jogga med då vi har problem med raska promenader med honom och försöker lära honom. Samt här där jag bor i Melbourne finns det inga trevliga löparrundor just