Quote from Guest on 23 January 2013, 14:58Roligt att cyklingen prioriteras i planeringen:
http://www.dn.se/sthlm/cyklister-far-ny-supervag2*4,5 meters bredd, det är ju som en landsväg!
Roligt att cyklingen prioriteras i planeringen:
http://www.dn.se/sthlm/cyklister-far-ny-supervag
2*4,5 meters bredd, det är ju som en landsväg!
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 15:08Superväg. Känns som en journalist á la Aftonbladet har skrivit det ordet.
Annars är det ju bra att cykling prioriteras
Superväg. Känns som en journalist á la Aftonbladet har skrivit det ordet.
Annars är det ju bra att cykling prioriteras
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 15:15Nja, inte 2x4,5m utan "bara" 4,5 som jag läste det i "Mitt i". Har skrivit lite funderingar om det här: http://mellanklass.blogspot.se/2013/01/supercykelvagen.html
Nja, inte 2x4,5m utan "bara" 4,5 som jag läste det i "Mitt i". Har skrivit lite funderingar om det här: http://mellanklass.blogspot.se/2013/01/supercykelvagen.html
Quote from Rasmus Olsson on 23 January 2013, 15:24Hur ska två cyklister kunna mötas i kurvan när banan är så smal? En cykel i sig som svänger och lutar behöver minst 2 meter plus vingelutrymme.
Återigen en cykelbana som är mallad för rullator.
Hur ska två cyklister kunna mötas i kurvan när banan är så smal? En cykel i sig som svänger och lutar behöver minst 2 meter plus vingelutrymme.
Återigen en cykelbana som är mallad för rullator.
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 16:074,5 meter kan väl inte vara för lite när två långtradare kan samsas på 6,3 meter väg utan att direkt pruta av på farten. 😉
4,5 meter kan väl inte vara för lite när två långtradare kan samsas på 6,3 meter väg utan att direkt pruta av på farten. 😉
Quote from Rasmus Olsson on 23 January 2013, 16:56Kan långtradarna mötas i en skarp 90-graders kurva med en radie på 10 meter? Tror inte det.
Kan långtradarna mötas i en skarp 90-graders kurva med en radie på 10 meter? Tror inte det.
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 17:35Långtradaren är något större än normalcyklisten.
Långtradaren är något större än normalcyklisten.
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 17:45Och så får man ju ändå hoppas på att de tänker så pass långt att en "supercykelväg" inte ska ha några 90-graderssvängar.
Och så får man ju ändå hoppas på att de tänker så pass långt att en "supercykelväg" inte ska ha några 90-graderssvängar.
Quote from Funbeat user on 23 January 2013, 20:49Det är just det som oroar mig mest med supercykelvägarna.. Vilken hastighet byggs de för?
Kommer det riktigt bra vägar kommer fler och fler att använda dem och satsa mer och mer på sina cyklar. Om velomobiler blir lika populärt i Sverige som i Holland bö
Det är just det som oroar mig mest med supercykelvägarna.. Vilken hastighet byggs de för?
Kommer det riktigt bra vägar kommer fler och fler att använda dem och satsa mer och mer på sina cyklar. Om velomobiler blir lika populärt i Sverige som i Holland bö
Quote from Rasmus Olsson on 23 January 2013, 21:00Minst! Och aldrig aldrig dela utrymme med gående. Vad är det för idiot som fått för sig att blanda gående med fordonsteknik som kör mellan 20 och 50? De synskadades förbundet har reagerat. Men sånt skiner ju bilmaffian i.
Minst! Och aldrig aldrig dela utrymme med gående. Vad är det för idiot som fått för sig att blanda gående med fordonsteknik som kör mellan 20 och 50? De synskadades förbundet har reagerat. Men sånt skiner ju bilmaffian i.