Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag som faktiskt bor i Täby och är berörd av det är i alla fall glad och jag kan till och med tänka mig att sänka farten lite i kurvorna. Precis som jag gör i kurvorna när kör motorfordon. Det är sällan jag tar min 18-wheeler och laddar fullt genom kurvor

Med tanke på mottagandet initiativet rekommenderar jag att projektet läggs ner. Det kan tydligen bara bli dåligt. Och ve den som i framtiden ger sig på att försöka ge cykelfundamentalisterna det minsta lilla.

Tror du missförstår mig Fredrik, det blir bättre än ingenting nästan oavsett, men när det först är byggt är det i princip omöjligt att förändra - därför gäller det att vara kritisk på planeringsstadiet (vilket jag iofs inte vet om den här vägen fortfarand

"Kan långtradarna mötas i en skarp 90-graders kurva med en radie på 10 meter? Tror inte det."

Resonemanget haltar ordentligt. Jag vet inte att jag någonsin kört på en så bred cykelbana. Bara att få en så bred cykelbana vikt åt cyklister, utan gående, ing

Självklart påstod jag inte eller kräver att kunna hålla hg farten hela tiden. Men bilvägarna byggs just så med ett enda fokus, att bilarna ska kunna hålla hög hastighet hela tiden. Är det då orimligt att ett annat fordonsslag får detsamma?

Tycker cykelvägen ska byggas som 2+1 väg. Då kan snabbcyklister köra om på avsedda sträckor och på övriga ligger man snällt i kön.

Det är absolut inte orimligt Bruse! Vi vill nog samma 🙂 Det viktigaste är väl inte bredden, utan att cyklister blir skiljda från övriga trafikanter.

De som vill påverka vägens utformning har förhoppningsvis lämnat sina synpunkter till beslutsfattarna också, förutom att ge uttryck för dem här.

För mig som bor utanför storstädernas service och infrastruktur, låter det som om en fantastisk satsning på a

Jag är väl den enda i tråden som påverkas rent praktiskt av den nya leden men jag litar på att trafikplanerarna kan trafikplanering bättre än mig. Det ska bli jädrigt najs när det blir klart för den kommer att passera nära mig.

Mitt intryck av politikerna i Malmö-Lund inför den planerade supercykelvägen här var att de var kunniga på sitt område, dvs infrastruktur och miljö. Tyvärr verkade de inte ha helt klart för sig att det faktiskt kan bli en större mängd cyklister som kommer