Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 22:23Det finns miljoner skäl till doping och desto högre löner inom idrotten ger desto fler skäl.
Tja, du missade nog att det inte finns Out of Competitiontester i fotboll.
Sedan så är det ganska ekonomiskt att ha igång alla i laget när de ändå ska ha X x milj
Det finns miljoner skäl till doping och desto högre löner inom idrotten ger desto fler skäl.
Tja, du missade nog att det inte finns Out of Competitiontester i fotboll.
Sedan så är det ganska ekonomiskt att ha igång alla i laget när de ändå ska ha X x milj
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 23:05Men att jämföra fotboll med cykling går inte. Att en cyklist är dopad är egentligen lika illa som om ett helt fotbollslag är dopat. Vilket har hänt och vilket då fick mycket uppmärksamhet.
Att dessutom säga att cykling får mer skit än andra sporter är in
Men att jämföra fotboll med cykling går inte. Att en cyklist är dopad är egentligen lika illa som om ett helt fotbollslag är dopat. Vilket har hänt och vilket då fick mycket uppmärksamhet.
Att dessutom säga att cykling får mer skit än andra sporter är in
Quote from Funbeat user on 8 March 2011, 23:14Kom inte tillbaka? Det var väl precis det hon gjorde trots dopingbeslaget på Sturup och sedermera dopingavstängningen i friidrotten?
Kom inte tillbaka? Det var väl precis det hon gjorde trots dopingbeslaget på Sturup och sedermera dopingavstängningen i friidrotten?
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 10:31Men det fastslog sedan att det var hennes dåvarande man som dopat henne utan hennes vetskap.
Edit: Och du kan väl inte på allvar mena att hon fick mindre uppmärksamhet för det än vad en cyklist hade fått?
Men det fastslog sedan att det var hennes dåvarande man som dopat henne utan hennes vetskap.
Edit: Och du kan väl inte på allvar mena att hon fick mindre uppmärksamhet för det än vad en cyklist hade fått?
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 15:07Det har ingen betydelse eftersom idrottaren alltid är ansvarig för intaget.
Han tog möjligtvis på sig "ansvaret" eftersom straffet för honom var 0 o intet.
Det kostade kanske en miljon för Ludmilla men det var billigt?
Det har ingen betydelse eftersom idrottaren alltid är ansvarig för intaget.
Han tog möjligtvis på sig "ansvaret" eftersom straffet för honom var 0 o intet.
Det kostade kanske en miljon för Ludmilla men det var billigt?
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 17:34Men det också betydelse att hon fick lika mycket uppmärksamhet som en cyklist skulle fått, då många här i tråden tycker det är väldigt synd om cyklister eftersom att de får mer skit än andra. Vilket jag menar på att de inte alltid får.
Istället för att t
Men det också betydelse att hon fick lika mycket uppmärksamhet som en cyklist skulle fått, då många här i tråden tycker det är väldigt synd om cyklister eftersom att de får mer skit än andra. Vilket jag menar på att de inte alltid får.
Istället för att t
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 20:17När svenska media pratar idrotten cykel så är det i 99 av 100 fall i samband med doping(problem). Det finns ingen annan idrott som behandlas på det sättet.
När svenska media pratar idrotten cykel så är det i 99 av 100 fall i samband med doping(problem). Det finns ingen annan idrott som behandlas på det sättet.
Quote from Lena O on 9 March 2011, 20:21Viktigt att vi själv försöka att påverka media innefrån och forser de med mycket material som inte handlar om dopadecyklister.
Om någon rapporter skulle ens nämna ämnet för mig är det färdig diskuterad. Inte intresserad av vad idioter håller på med oavset
Viktigt att vi själv försöka att påverka media innefrån och forser de med mycket material som inte handlar om dopadecyklister.
Om någon rapporter skulle ens nämna ämnet för mig är det färdig diskuterad. Inte intresserad av vad idioter håller på med oavset
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:09Jag vet inte om jag håller med om att Ludmilla fick lika mkt uppmärksamhet som "cyklister".
Ludmilla fick mer uppmärksamhet eftersom hon tävlar för Sverige, i känd idrott med stjärnstaus här dessförinnan, och här var det rätt präktig skandal. Sedan gör vi
Jag vet inte om jag håller med om att Ludmilla fick lika mkt uppmärksamhet som "cyklister".
Ludmilla fick mer uppmärksamhet eftersom hon tävlar för Sverige, i känd idrott med stjärnstaus här dessförinnan, och här var det rätt präktig skandal. Sedan gör vi
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 15:29Lingling Ling, först säger du att du inte håller med om att hon fick lika mycket uppmärksamhet som cyklister, sedan säger du att hon får mer...?
Att svensk idrottsrapportering inte handlar så mycket om cykel beror till stor del på att det inte finns någo
Lingling Ling, först säger du att du inte håller med om att hon fick lika mycket uppmärksamhet som cyklister, sedan säger du att hon får mer...?
Att svensk idrottsrapportering inte handlar så mycket om cykel beror till stor del på att det inte finns någo