Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDra visdomstand innan halvmaran
You need to log in to create posts and topics.

Jag förstår att det här blir en svår fråga att svara på, men jag vore ändå tacksam för lite kloka synpunkter.

Jag är anmäld till min första halvmara, Sthlm 15/9. När jag var hos tandläkaren sist bestämdes det att jag skulle dra ut två visdomständer "efte

Jag drog ut en visdomstand för några år sen, och då hette det att man skulle undvida fysisk ansträngning de första två dygnen pga blödningsrisken. Själv mådde jag rätt hyfsat ganska så omgående. Hade tagit ledigt från jobbet dagen efter, eftersom jag hade

Jag drog ut en visdomstand i överkäken för några år sen. Den satt riktigt illa, så jag fick sår på kindens insida, men det slutade riktigt bra.

På kvällen samma dag körde jag dubbelpass (60 min Step Up och 75 min Box) efter varandra utan problem. Jo förr

Jag har opererat ut mina visdomständer, alla fyra, två i taget. Jag var sjukskriven i ca en vecka efter varje ingrepp.
Konsensus i branschen verkar vara att vissa repar sig jättefort, andra lider jäkligt illa. Och det går inte att veta på förhand. Tydlig

Jag skulle inte göra det närmare än två veckor innan loppet. Baserat på egen erfarenhet. Har också opererat ut visdomständer men det är ju något annat - däremot drog jag en vanlig visdomstand en gång där det efter utdragningen visade sig att rötterna gick

Fyyy bubblan! (#)

Ihhhh!

Hade inga problem alls med mina visdomständer när de väl åkt ut. Det stora problemet var att få tandläkaren att dra ut dem, när de väl åkt ut så läkte det snabbt och fint, inte ens så jag skulle tänkt mig att jag inte fick göra ngt veckan efter -

Precis. I de allra flesta fall går det ju smärtfritt men OM det inte gör det och loppet är jätteviktigt och man kan skjuta på det. Då skulle i alla fall jag gjort det.

Med den vetskapen skulle jag nog dragit ut tänderna efter loppet, om jag var Maria.

Jag har tre kvar som ännu inte ens har visat sig så nu vet jag vad som kan hända. (#)

Huga! Ja det här är ett viktigt lopp för mig, min första halvmara och jag laddar som sjutton. Hur otålig jag än är för att tå ta bort sk*ten så kanske jag ska be om att få en tid efter loppet i alla fall.