Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 22:41De jag drog i överkäken var en kakbit och jag kände inte av det alls trots att jag drog dem samtidigt. Den jag tagit i underkäken ledde till sjukskrivning och utan smärtstillande hade jag inte klarat av dagarna som följde efter att den dragits ut. Man fic
De jag drog i överkäken var en kakbit och jag kände inte av det alls trots att jag drog dem samtidigt. Den jag tagit i underkäken ledde till sjukskrivning och utan smärtstillande hade jag inte klarat av dagarna som följde efter att den dragits ut. Man fic
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 23:17Min första dragning av en visdomstand var en i underkäken och den satt svårt så det blödde rejält. När känseln kom tillbaka efter någon dag insåg jag att kinden var fastsydd i tandköttet och varje nysning, skratt eller annan ansiktrörelse fick såret att g
Min första dragning av en visdomstand var en i underkäken och den satt svårt så det blödde rejält. När känseln kom tillbaka efter någon dag insåg jag att kinden var fastsydd i tandköttet och varje nysning, skratt eller annan ansiktrörelse fick såret att g
Quote from Funbeat user on 11 July 2012, 23:38Enligt Murphys lag så är det förstås de båda tänderna i underkäken som ska dras. 🙁 De ska som sagt inte vara komplicerade när det gäller rötternas utformning, men att det är just underkäken verkar räcka.
Enligt Murphys lag så är det förstås de båda tänderna i underkäken som ska dras. 🙁 De ska som sagt inte vara komplicerade när det gäller rötternas utformning, men att det är just underkäken verkar räcka.
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 06:52Min tandutdragning som orsakade problemen ovan var i överkäken......
Min tandutdragning som orsakade problemen ovan var i överkäken......
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 07:00Kristina, det hade varit väldigt konstigt om vidsomständerna i underkäken hade rötter upp i näsan 🙂
Kristina, det hade varit väldigt konstigt om vidsomständerna i underkäken hade rötter upp i näsan 🙂
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 07:11Hehe, jag var nog inte riktigt vaken än när jag skrev. 🙂
Hehe, jag var nog inte riktigt vaken än när jag skrev. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 09:07Jag tycker det är klokt att generellt vara återhållsam med olika ingrepp strax innan lopp man gärna vill köra (eller ngt annat viktigt man inte vill riskera). Man vet ju aldrig hur man kommer att reagera.
Själv fick jag tid för ett mindre operativt ingrep
Jag tycker det är klokt att generellt vara återhållsam med olika ingrepp strax innan lopp man gärna vill köra (eller ngt annat viktigt man inte vill riskera). Man vet ju aldrig hur man kommer att reagera.
Själv fick jag tid för ett mindre operativt ingrep
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 09:49oooufff...nu kallsvettas jag, usch, hörrni, vilka läskiga tandhistorier!
Jag har lite tandläkarskräck och eftersom jag är där så sällan, förra gången jag var hos tandis insåg jag att det var första gången på 10 år, så jag har inget klok att tillföra dis
oooufff...nu kallsvettas jag, usch, hörrni, vilka läskiga tandhistorier!
Jag har lite tandläkarskräck och eftersom jag är där så sällan, förra gången jag var hos tandis insåg jag att det var första gången på 10 år, så jag har inget klok att tillföra dis
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 09:57Håkan: Här får du lite tröst - jag har inga visdomständer över huvud taget. En liten solskenshistoria. 🙂
Håkan: Här får du lite tröst - jag har inga visdomständer över huvud taget. En liten solskenshistoria. 🙂
Quote from Funbeat user on 12 July 2012, 11:07När jag opererade bort en i underkäken blev något skräp eller del av tanden/roten kvar, vilket ledde till varbildning och att halva ansiktet och halsen svällde upp enormt, och sedan omoperation i jakt på det lilla skräpet. Jag skulle ALDRIG göra ett ingre
När jag opererade bort en i underkäken blev något skräp eller del av tanden/roten kvar, vilket ledde till varbildning och att halva ansiktet och halsen svällde upp enormt, och sedan omoperation i jakt på det lilla skräpet. Jag skulle ALDRIG göra ett ingre