Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDricka vatten under 1 mila-lopp
You need to log in to create posts and topics.

Kan säga att efter att ha precis gåjoggat i 35 minuter i värmen så hade jag då inte sagt nej till en uppfriskande klunk vatten.

Särskilt eftersom jag tillhör det olyckliga släktet som det sprutar svett om när jag gör något.

Håller med om att teoretiskt så behöver du inte dricka.

Vill du dricka - gör det.

Känner du dig väl varm - häll det kalla ( det brukar vara kallt ) vattnet över huvudet.
Är du rädd om ditt vackra hår - häll det ned innanför linnet ner över ryggen.

Är

Drick om du tycker att du behöver det. Annars kan du dricka senare....

Vätska ner i magen är som de flesta sagt rätt onödigt, om det inte är extrem-varmt och/eller du är väldigt långsam.
Dock finns det studier som visat att vätska piggar upp och förbättrar prestationen bara genom att sköljas genom munnen.

Jag skulle tagit e

En mun av vattnet i munnen, för sköjlning/svalka och resten i håret brukar jag tycka är trevligt. Optimalt? Ingen aning 🙂

Jag har aldrig sprungit ett millopp, så jag vet inte hur man "ska" göra.

Men, finns chansen att Du vinner eller iaf ligger i toppen så kanske ett vätskestopp kan påverka Din tid väldigt mycket. Då är det nog bara att vara rejält uppvätskad före start oc

Jag hade inte druckit förrän målgången på så kort distans.

Jag faller in i kören som tycker "några klunkar i dig och resten över huvudet". Iaf om det är varmt. Senast på Premiärmilen var det ju inte så varmt, då blev det två klunkar i mig och resten på marken. Kände absolut att det piggade upp även om det väl ege

Tja,det första 10 km loppet jag sprang så tog jag en mugg vatten efter halva sträckan.Jag fick i mig en klunk och hällde resten över klockan.
Himla svårt att springa och dricka tyckte jag då,har dock övat lite mer sedan dess.

Men jag tog mig i mål utan p

Häll det i håret om det är varmt! Där gör det mer nytta.
Känner man sig torr i munnen kan det väl vara gott att dricka en klunk också men det ger ingen annan effekt på en så kort sträcka