Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 07:00På kraftprovet i Trollhättan ifjol fanns det vattenspridare utplacerade. Bara att öppna munnen när man sprang igenom 🙂
På kraftprovet i Trollhättan ifjol fanns det vattenspridare utplacerade. Bara att öppna munnen när man sprang igenom 🙂
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 07:56Om det är din första tävling så tycker jag definitivt att du ska unna dej en eller två pauser för lite vätskeintag, det blir ju PB iaf! Det är inte konstigt om du är lite nervös och det kan göra att du mår bra av en skvätt ( o ett kort stopp).
Njut av
Om det är din första tävling så tycker jag definitivt att du ska unna dej en eller två pauser för lite vätskeintag, det blir ju PB iaf! Det är inte konstigt om du är lite nervös och det kan göra att du mår bra av en skvätt ( o ett kort stopp).
Njut av
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 08:44(nu har jag inte läst hela tråden ordentligt).
Men jag går på känsla under loppet om jag ska dricka eller inte.
Det beror oftast på hur varmt det är också.Vissa 10km lopp har jag inte druckit alls vissa destå mer.
Men för mig handlar det om endast om j
(nu har jag inte läst hela tråden ordentligt).
Men jag går på känsla under loppet om jag ska dricka eller inte.
Det beror oftast på hur varmt det är också.
Vissa 10km lopp har jag inte druckit alls vissa destå mer.
Men för mig handlar det om endast om j
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 09:44Angående att fånga muggarna i farten och dricka så är det pappmuggar så är det inga problem. Ta muggen och knip ihop den så att vattnet inte kan hoppa ur. Öppna sedan upp så att det bildas en liten öppning i ena hörnet där du kan dricka utan att allt skva
Angående att fånga muggarna i farten och dricka så är det pappmuggar så är det inga problem. Ta muggen och knip ihop den så att vattnet inte kan hoppa ur. Öppna sedan upp så att det bildas en liten öppning i ena hörnet där du kan dricka utan att allt skva
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 10:15Har inte läst de övrigas svar, men jag skulle göra så här OM jag skulle dricka:
Jag skulle stanna vid det första vätskestället. Ta en mugg och gå med muggen i handen. Under tiden jag går skulle jag snabbt dricka ca en halv mugg. Sedan skulle jag börja sp
Har inte läst de övrigas svar, men jag skulle göra så här OM jag skulle dricka:
Jag skulle stanna vid det första vätskestället. Ta en mugg och gå med muggen i handen. Under tiden jag går skulle jag snabbt dricka ca en halv mugg. Sedan skulle jag börja sp
Quote from Funbeat user on 23 April 2011, 21:57Vill du njuta - o d e varmt - drick
Vill du kuta snabbt- stick 🙂http://ansofisticated.blogspot.com - skriver lite tips inför sitt första lopp på bloggen 🙂
Vill du njuta - o d e varmt - drick
Vill du kuta snabbt- stick 🙂
http://ansofisticated.blogspot.com - skriver lite tips inför sitt första lopp på bloggen 🙂
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 10:18Som sagt. Springer du på <45-50 minuter så kan du säkert strunta i att dricka. Väldigt varmt och över 45 min troligen skönt att dricka/"duscha", samma sak om det är ditt första lopp, mer än 65 minuter, drick om det känns så.
Känn efter. Man kommer fram
Som sagt. Springer du på <45-50 minuter så kan du säkert strunta i att dricka. Väldigt varmt och över 45 min troligen skönt att dricka/"duscha", samma sak om det är ditt första lopp, mer än 65 minuter, drick om det känns så.
Känn efter. Man kommer fram
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 19:14Jag springer med vätskebälte, ibland kan det nästan vara tomt och ibland helt orört.
Har gjort det till en vana att ha med det, då har jag vatten om jag vill ha. Började sen ha det på lopp för att även där ta när jag vill ha.
Jag springer med vätskebälte, ibland kan det nästan vara tomt och ibland helt orört.
Har gjort det till en vana att ha med det, då har jag vatten om jag vill ha. Började sen ha det på lopp för att även där ta när jag vill ha.