Quote from Guest on 16 August 2010, 15:41Då jag springer långpass (>20km) har jag numera med mig druvsocker (Dextro energy). Det är lätt att hitta (finns i livsmedelshandeln), tar litet plats och ger snabb energi.
Finns det nackdelar med att använda druvsocker som energitillskott under långpas
Då jag springer långpass (>20km) har jag numera med mig druvsocker (Dextro energy). Det är lätt att hitta (finns i livsmedelshandeln), tar litet plats och ger snabb energi.
Finns det nackdelar med att använda druvsocker som energitillskott under långpas
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 15:51Kan bara delge dig av egna erfarenheter.Jag springer oxå lite längre,har blivit en del 6-timmars o lite annat smått o gott.Jag för min del har prövat mig fram o kan varmt rekomendera en blandning av resorb o Vitargo professinal.kolla värdena på vebben om
Kan bara delge dig av egna erfarenheter.Jag springer oxå lite längre,har blivit en del 6-timmars o lite annat smått o gott.Jag för min del har prövat mig fram o kan varmt rekomendera en blandning av resorb o Vitargo professinal.kolla värdena på vebben om
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 16:09Lite nyfiken: Varför just druvsocker, och inte snabbare socker?
Lite nyfiken: Varför just druvsocker, och inte snabbare socker?
Quote from ellen olsson on 16 August 2010, 16:13Vad tycker du skulle vara snabbare? 🙂
Vad tycker du skulle vara snabbare? 🙂
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 16:15GI enligt http://traningslara.se/vatten-vs-sportdryck/
1. Vitargo (137)
2. Maltodextrin (137)
3. Dextros (136)
4. Sackaros (64)
5. Isomaltulos (32)
6. Fruktsocker (20)Ser ut som om Dextros ligger bra till tycker jag.
Eller har jag mas
GI enligt http://traningslara.se/vatten-vs-sportdryck/
1. Vitargo (137)
2. Maltodextrin (137)
3. Dextros (136)
4. Sackaros (64)
5. Isomaltulos (32)
6. Fruktsocker (20)
Ser ut som om Dextros ligger bra till tycker jag.
Eller har jag mas
Quote from ellen olsson on 16 August 2010, 16:45Bättre att ta siffror från databasen på University of Sydney:
Om det inte framgår så varierar det en del men druvsocker (glukos) är snabbt.
Food Name GI serve (g) carb/serve (g) GL
Glucose, 50 g portion (Canada) 100 10 10 10
Glucose, 50
Bättre att ta siffror från databasen på University of Sydney:
Om det inte framgår så varierar det en del men druvsocker (glukos) är snabbt.
Food Name GI serve (g) carb/serve (g) GL
Glucose, 50 g portion (Canada) 100 10 10 10
Glucose, 50
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 16:47Bakpotatis är godare än dextrosol.
Bakpotatis är godare än dextrosol.
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 16:47Sorry. tillfällig hjärnblödning som jag skyller på att semestern är över. Läste dextros men tänkte fruktos.
Full pudel
Sorry. tillfällig hjärnblödning som jag skyller på att semestern är över. Läste dextros men tänkte fruktos.
Full pudel
Quote from Lotta Lindström on 16 August 2010, 21:19Liten svårt att få med sig en bakad potatis ut i löparspåret bara David 😉
Liten svårt att få med sig en bakad potatis ut i löparspåret bara David 😉
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 21:47Ta med en engångsgrill.
Ta med en engångsgrill.