Quote from Guest on 17 November 2008, 08:19Detta är säkert en diskussion som varit uppe förrut.
Vi är några på jobbet som funderar. Är det värt att investera i dubbdäck till cykeln? Eller ger det en falsk trygghet? Jag cyklar varje dag till jobbet 10-15min enkel väg varav första biten med sonen i
Detta är säkert en diskussion som varit uppe förrut.
Vi är några på jobbet som funderar. Är det värt att investera i dubbdäck till cykeln? Eller ger det en falsk trygghet? Jag cyklar varje dag till jobbet 10-15min enkel väg varav första biten med sonen i
Quote from ellen olsson on 17 November 2008, 08:29Om det är värt investeringen kan jag inte avgöra eftersom det beror på hur ofta det är tillräckligt halt. Biltemas dubbdäck bör du undvika då de har genuint dåligt rykte pga. att dubben brukar slitas ner på nolltid.
Om det är värt investeringen kan jag inte avgöra eftersom det beror på hur ofta det är tillräckligt halt. Biltemas dubbdäck bör du undvika då de har genuint dåligt rykte pga. att dubben brukar slitas ner på nolltid.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 08:37Är det halt ger dubbdäck en enormt större säkerhet. Jag har själv tvärnitat på tjock blankis med dubbdäck, gled nån decimeter med höll mig kvar på cykeln utan problem. Utan dubbar hade jag vält direkt, och fortsatt glida rakt in i bilen jag bromsade för.
Är det halt ger dubbdäck en enormt större säkerhet. Jag har själv tvärnitat på tjock blankis med dubbdäck, gled nån decimeter med höll mig kvar på cykeln utan problem. Utan dubbar hade jag vält direkt, och fortsatt glida rakt in i bilen jag bromsade för.
Quote from Berit Bengtson on 17 November 2008, 08:56Rasmus Olsson skrev:
> Har du hjul där det står "622" eller "559" på däckssidan så
> rekommenderar jag dessa:
> http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=15332411
Den modellen, Nokian W106 37/622, säljs även av Jula för 279:-
http://www.jula.se/e
Rasmus Olsson skrev:
> Har du hjul där det står "622" eller "559" på däckssidan så
> rekommenderar jag dessa:
> http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=15332411
Den modellen, Nokian W106 37/622, säljs även av Jula för 279:-
http://www.jula.se/e
Quote from Johan Lindhoff on 17 November 2008, 09:25Håller med Håkan C. Kör på Nokian w106 sedan x vintrar tillbaka. De funkar OK men om jag skulle köpa nya däck så skulle det bli schwallbe marathon winter.
Håller med Håkan C. Kör på Nokian w106 sedan x vintrar tillbaka. De funkar OK men om jag skulle köpa nya däck så skulle det bli schwallbe marathon winter.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 15:01Tack! Då ska jag undvika Biltemas däck. Ska kolla in lokala cykelhandlarens dubbdäck han sålde 2 däck för 600. Jag antar att jag ska kolla efter hur många dubb det är samt kolla mönstringen.
Tack! Då ska jag undvika Biltemas däck. Ska kolla in lokala cykelhandlarens dubbdäck han sålde 2 däck för 600. Jag antar att jag ska kolla efter hur många dubb det är samt kolla mönstringen.
Quote from Rasmus Olsson on 17 November 2008, 15:02Jag har ett par Hakapelitta Extreme 294 till salu. Alla dubbar kvar, och de inkörda de obligatoriska 50 km. Eller var det milen som det kändes som....
Jag har ett par Hakapelitta Extreme 294 till salu. Alla dubbar kvar, och de inkörda de obligatoriska 50 km. Eller var det milen som det kändes som....
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 15:56Jenny, det handlar om mer än antalet dubb. Anledningen till att Biltemas dubbar slits så snabbt är att de är gjorda av simpelt stål. Stål är inte så slitstarkt när det skavs mot stenarna i asfaltbeläggningen. De finare däcken, som de från Nokian (observer
Jenny, det handlar om mer än antalet dubb. Anledningen till att Biltemas dubbar slits så snabbt är att de är gjorda av simpelt stål. Stål är inte så slitstarkt när det skavs mot stenarna i asfaltbeläggningen. De finare däcken, som de från Nokian (observer
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 17:56Men så bromsar du mycket också, Rasmus.
Men så bromsar du mycket också, Rasmus.
Quote from Funbeat user on 17 November 2008, 19:08Jag är hittills nöjd med mina Nokian Hakapelitta W106 för min MTB (köpte dem från Clas Ohlson). Pumpar dem ganska hårt och tycker att de rullar överraskande bra och greppar tillräckligt bra.
Visst, de är säkert inte lika bra när det ligger snö på vägen o
Jag är hittills nöjd med mina Nokian Hakapelitta W106 för min MTB (köpte dem från Clas Ohlson). Pumpar dem ganska hårt och tycker att de rullar överraskande bra och greppar tillräckligt bra.
Visst, de är säkert inte lika bra när det ligger snö på vägen o