Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDubbdäck?
You need to log in to create posts and topics.

Japp imorse var det glashalt i Stockholm.
Såg ganska många som fick leda sina cyklar när jag susade genom stan.
Tur att man redan monterat dubbdäcken (V)

Har ärr på armbågen efter en krasch på is där vägen knappt svängde alls, och jag satt rakt och höll min linje utan att bromsa. Så det går bort.

Då hade du fel vägspår innan du landade och lämnade spår efter dig.

Var nog inne på fel spår som cyklade där utan att först ha analyserat underlaget. Det var fint en kilometer tidigare, men hamnade i en lurig temperaturzon där det var gratis isbana. Hade inte en tanka på att träna balans just då

I morse var det kul att cykla till jobbet i sthlm. Men det är nog inget mot hur kul det kommer att bli att cykla hem idag! Lössnö!!! 🙂

I år tänkte jag satsa på ett par däck med dubb och här fanns ju flera bra tips som såg intressanta ut.
Men, när jag kollade på mina däck som nu sitter på så är de 26x1,5.
Verkar inte som det finns några dubbdäck till den storleken eller är det jag som fa

Finns massa dubbdäck att välja på till 26". Cyclecomponents har 18 artiklar i den kategorin: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/mountainbike/komponenter/dack/26-3/dack-dubbat/index.html

Olle- Håller med, tog dubbla tiden, men var dubbelt så kul!

Men det kändes inte som att dubbdäck hjälpte särskilt mycket faktiskt. Troligen bättre än utan iofs.

Dubbelt upp med dubb!

tack Bruse.
Men jag fattar nog inte riktigt då.
Vad anger andra siffran, 1,5 i mitt fall. Jag trodde det va bredden på fälgen. Om det vore det så är ju tex 26x1.9 något för brett...hmmm