Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDubbdäck?
You need to log in to create posts and topics.

Rasmus, jag kör med 106:or i stan, Stockholm alltså. Det räcker.

mike: kolla bara så 294:orna får plats i din ram. De är lite bredare än dina 1.5".

Det låter helt underbart från däcken med alla dubbar som går ner i marken och vid låga hastigheter börjar de nästan studsa fram för de är så grovt mönstrade.

Enda nackdelen med dem är om man ställer cykeln på parketten. Gissa hur jag vet...?

Snöröjningen är inte alltid tajmad...
Ganska ofta plogas cykelbanan först för att sedan följas av vägen. Gissa vart snön från vägen hamnar? (t-)
Men man kanske ska vara nöjd att de plogar överhuvudtaget.

Hej Bruse och alla andra

Eftersom jag nu kör på dina gammla däck måste jag bara säga det e kanon.
I lördags morse när jag körde utan dubb till jobbet så blåste jag omkull för att jag inte hade nåt fäste. Men igår gick det som på räls jag lyckades testa b

Härligt Christian!

Jag har nu bara tre par dubbdäck kvar: för skogsmaskinen, pendlaröket samt fixien/räcern. Började bli lite väl mycket däck överallt... tror det ligger 5-6 par av diverse sorter å dräller omkring.

Men än är jag inte cykelbar, så de bl

Flipflops med broddar, eller kör du med Falköping fram dig?

Christian S- Den vägen jag cyklade så plogade de möjligen gångbanorna, men cykelbanor sket de i. Däremot så var det plogvallar på cykelbanorna då och då.

Chrisitan L- Vad är det för dubbdäck du har? De jag har slirar som satan i snömodd och löst packad s

Calle, jag kör på nokian Exterme 294.

Bruse, Du får köpa dom här:http://www.shimano-nordic.com/publish/content/global_cycle/sv/se/index/products/shoes/mtb/product.-code-SH-SD65.-type-.html
Då är du uppe på cykeln på en gång 😀

Christian, du anar inte vad jag funderat på dom där. Men räknar med att komma i vanliga skor inom 4 veckor.