Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 13:04Inte på fälgen utan på däcket.
Inte på fälgen utan på däcket.
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 13:06Det är inte bredden på fälgen utan på däcket (i tum). Det flesta fälgar är ungefär lika breda, på min CX har jag allt från Michelin Pro 2 Race på 23 mm till Nokian W240 på 40 mm.
Edit: Det kunde man ju förstå att man måste svara inom 2 minuter för att ha
Det är inte bredden på fälgen utan på däcket (i tum). Det flesta fälgar är ungefär lika breda, på min CX har jag allt från Michelin Pro 2 Race på 23 mm till Nokian W240 på 40 mm.
Edit: Det kunde man ju förstå att man måste svara inom 2 minuter för att ha
Quote from Kicki K on 25 November 2008, 13:14jamen då fick man ju känna sig riktigt korkad;) men det bjuder jag på. Nu ska det beställas dubbdäck:-)
jamen då fick man ju känna sig riktigt korkad;) men det bjuder jag på. Nu ska det beställas dubbdäck:-)
Quote from Rasmus Olsson on 25 November 2008, 13:38mike, ingen fara, alla är vi nybörjare i början.
Men du kan inte bara gå åstad å beställa däck sådär. Vi måste diskutera vilka däck du ska ett par dagar först.
mike, ingen fara, alla är vi nybörjare i början.
Men du kan inte bara gå åstad å beställa däck sådär. Vi måste diskutera vilka däck du ska ett par dagar först.
Quote from Kicki K on 25 November 2008, 13:58haha. ja, det tänkte jag inte på. Men om det skulle ha stöts och blöts vilka däck jag skulle beställa här då skulle nästan vintern över;)
Det blev ett par Nokian, Extreme 294, 26x2.1
haha. ja, det tänkte jag inte på. Men om det skulle ha stöts och blöts vilka däck jag skulle beställa här då skulle nästan vintern över;)
Det blev ett par Nokian, Extreme 294, 26x2.1
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 14:00Bra val! Jag är väldigt nöjd med mitt par!
Bra val! Jag är väldigt nöjd med mitt par!
Quote from Rasmus Olsson on 25 November 2008, 14:08Extreme 294 är skitbra. På isig grusväg. Ska du cykla istan på asfalt, är det overkill.
Extreme 294 är skitbra. På isig grusväg. Ska du cykla istan på asfalt, är det overkill.
Quote from Camilla Höög on 25 November 2008, 14:08Mina Extreme monterades i fredags så nu är det full fart igen rakt över blankis 🙂
Det enda är väl att de är tunga (950 gram). Iofs bra för träning.
Det finns ett Nokiandäck som väger 750 gram. Nokian Hakka SW300:
http://www.suomityres.com/sw300.html
Ha
Mina Extreme monterades i fredags så nu är det full fart igen rakt över blankis 🙂
Det enda är väl att de är tunga (950 gram). Iofs bra för träning.
Det finns ett Nokiandäck som väger 750 gram. Nokian Hakka SW300:
http://www.suomityres.com/sw300.html
Ha
Quote from Rasmus Olsson on 25 November 2008, 14:11Det är produktionsstop på W300 för andra säsongen. De har något problem vid tillverkning. Hittade dock ett par på Cykelcity förra vintern.
De är vikbara, bara lägga på med ett lätt tumtryck. De du Charlotta C, bara med tummarna ,~)
Det är produktionsstop på W300 för andra säsongen. De har något problem vid tillverkning. Hittade dock ett par på Cykelcity förra vintern.
De är vikbara, bara lägga på med ett lätt tumtryck. De du Charlotta C, bara med tummarna ,~)
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 14:17Bruse, i alla fall på cykelbanorna i Göteborg är stan = isig grusväg. Absolut inte overkill. Massa härliga dubb ner i marken. Mitt pendlarsnitt har gått ner med ca 1-2 km/h, så de är inte överdrivet tröga.
Bruse, i alla fall på cykelbanorna i Göteborg är stan = isig grusväg. Absolut inte overkill. Massa härliga dubb ner i marken. Mitt pendlarsnitt har gått ner med ca 1-2 km/h, så de är inte överdrivet tröga.