Quote from Camilla Höög on 5 December 2008, 16:12Ska man även ha kassett och kedja i dubbel uppsättning eller flyttar man kassetten mellan hjulen?
Ska man även ha kassett och kedja i dubbel uppsättning eller flyttar man kassetten mellan hjulen?
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 16:32Skivbromsskivorna - jobbigt ord.
Anders, du skämtar?
Skivbromsskivorna - jobbigt ord.
Anders, du skämtar?
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 16:35Ett tiotal par hjul samt några dischjul ingår väl i alla källarförråd?
Ett tiotal par hjul samt några dischjul ingår väl i alla källarförråd?
Quote from Rasmus Olsson on 5 December 2008, 17:17Jula, han skämtar inte! Kedja och kassett slits ihop, byter du hjul och därmed kassett, så bör du byta kedja. OM du inte gör det rätt så regelbundet så allt slits jämn tillsammans.
Och en kassett kostar ju en slant, så det blir nog billigare at ta sig ti
Jula, han skämtar inte! Kedja och kassett slits ihop, byter du hjul och därmed kassett, så bör du byta kedja. OM du inte gör det rätt så regelbundet så allt slits jämn tillsammans.
Och en kassett kostar ju en slant, så det blir nog billigare at ta sig ti
Quote from Funbeat user on 5 December 2008, 17:30Julia...
"Bromsskivorna" funkar annars... 🙂
Kassett kostar inte så våldsamt mycket. Beroende på modell och märke, så kan det ligga på allt från dryga hundralappen och uppåt. Men runt 200-250 får man bra kassetter för. Bromsskivor ligger i samma priskl
Julia...
"Bromsskivorna" funkar annars... 🙂
Kassett kostar inte så våldsamt mycket. Beroende på modell och märke, så kan det ligga på allt från dryga hundralappen och uppåt. Men runt 200-250 får man bra kassetter för. Bromsskivor ligger i samma priskl
Quote from Camilla Höög on 5 December 2008, 17:31Jo, jag väljer nog att flytta kassetten. Det tar ju inte många minuter, men kedjepiskan är inte mitt favoritverktyg.
Jo, jag väljer nog att flytta kassetten. Det tar ju inte många minuter, men kedjepiskan är inte mitt favoritverktyg.
Quote from Anders Wallerstedt on 5 December 2008, 20:24Jag kör olika cyklar, en med dubb. Jag bestämmer att nu är det dubb(Nokia Extreme 296) på på mtb:n, för att sedan ta av dessa i mitten på mars. Ar det mer än tre plus och barmark, blir det cykel utan dubb.
Jag kör olika cyklar, en med dubb. Jag bestämmer att nu är det dubb(Nokia Extreme 296) på på mtb:n, för att sedan ta av dessa i mitten på mars. Ar det mer än tre plus och barmark, blir det cykel utan dubb.