Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDubbskor, Asics vs. Icebug
You need to log in to create posts and topics.

Checka in Webbtvprogrammet Spring! som kommer i slutet av nästa vecka, Där har vi ett test av vinterskor med bla Asics och Icebug.

Senaste RW hade en test där jag vill minnas att Icebugs vann relativt överlägset - tror det var Anima. Har egentligen inte hört ngt positivt om Ascis dubbvariant. Jag körde Icebug Pytho2 förra vintern med merinostrumpor och de funkade mkt bra. Funderar i

Jag stod och klämde på ett par inov-8 igår och funderade på om de var ngt isstf mina asics, som är lite märkliga ...

Tackar för alla svar och synpunkter. Det verkar som att jag ska glömma Asics och kanske ge IceBug en ny chans.. 😉
Och tack för tipset om det kommande testet av skor. Det programmet måste jag ju se 🙂

Vad bra att testet finns på nätet!

"Däremot har skon inte så mycket dämpning, vilket gör den mindre lämplig för vinterns långpass." - Bra att de skriver detta, men kanske dumt att speca att det är dåligt med lite dämpning i dessa tider när allt fler vil

Märkligt test, varför får Icebug bättre totalpoäng än OLX Spirit?

För att fler gillade Icebug? 😉

Som jag förstår Icebugs sortiment så skiljer skorna för obanat och "trail" på så sätt att trail-skorna har flexibla dubb och skorna för obanat har fasta dubb. Jag har sprungit i princip ren asfalt (med bitvis svartis på) med Anima som har flexibla dubb -

Christer - Vet du vad det är för nivåskillnad mellan framfot och häl på VJ Bold?

Fredrik - Vet du vilken dag som Spring lägger ut vinterspecialen? vill kolla den innan jag åker på shopping:-)

Tyvärr Jonas, jag har inte sett det nånstans - men ögonmåttet säger c:a 5-8mm