Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDubbskor, Asics vs. Icebug
You need to log in to create posts and topics.

Hurdana är de där skorna VJpink? De kallas tävlingsskor? Väldigt tunna? Idag springer jag mest i mina DS-trainers herr (och ibland dam), och så har jag då mina Asics vinterskor arctic som inte är ngt vidare (och så VFF på löpband) . Ett par galna VJ till

Som ett annat tips kan jag verkligen rekommendera att dubba själv.
Köpte dessa på addnature:
http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=BESTGRIP3020

Drog i 3 i framsulan och 2 i hälen på mina Salomon speedcross 2, lite trixing att få dem bra eftersom m

Ling*3: Jag tycker dom är sköna och med ett väldigt bra grepp!

Jag och Ingela har också julpysslat med egna dubbar, samma paket från Best-Grip.
Jag dammade av mina sura Saucony Triumph från skrubben och drog i tre dubb i hälen, fyra i framfoten. En mil i 5-tempo på blandad asfalt/grusväg klarade dom utan vidare. Sen

Jag har haft nästan alla skor som har diskuterats här. Men min favorit har ändå inte nämnts; VJ Sarva. Hade de förra vintern, och var riktigt nöjd med dem. Till skillnad från Icebug är de uppbyggda mer som ett par "vanliga" löparskor. Samtidigt har de ock

Jag brukar nämna Sarva Xero varje gång någon frågar vilka "icebugs" de skall köpa. 😉 Mycket bra sko.

Jag förstår vilka Sarva du menar - heter dom inte Contact? Jag har dom också men dom var för stora, klumpiga, uppbyggda (ja alldeles för lika Icebugs) för att jag skulle gilla dom 🙂

Smaken är olika!

Har sprungit med Asics GEL-Arctic några vintrar.
+ De är bra på vissa underlag, typ medelhård snöfri is
+ Enkla att byta dubb på
- Ingen vidare doja om del är lite mer snö
- Tar inte dubben, så är sulan för hård för att greppa

Har börjat köra mer med mi

Mina Icebug har aldrig gjort mig beskviken. De är sköna, varma och har ett bra grepp. dessutom har jag bara tappat någon dubb i varje sko under de år jag haft dem. Jag springer aldrig på asfalt med dem. Näja...jag undviker sträckor med bar asfalt.

Hårdpa

Christer> Du har delvis rätt, den gamla versionen av VJ Sarva hette Contact, men den nya heter VJ Sarva Xero. Den gamla versionen har jag inte haft, så den kan jag inte uttala mig om, men Xero är alltså väldigt bra!