Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDuscha
You need to log in to create posts and topics.

Jag postar detta i löpning fastän min träningen egentligen kanske inte har med löpning att göra, men mest för att detta forum är det mest aktiva.

Hur gör folket här med att duscha när man tränar 5-6 gånger i veckan? Jag tycker själv att det är jobbigt at

Jag duschar efter varje träning men tvättar inte håret varje gång. Använder istället torrshcampoo vilket funkar jättebra för mig.

Tränar också fem-sex dagar i veckan, ibland flera gånger samma dag. Jag duschar alltid efteråt. Varannan gång bara avsköljning av håret, varannan gång schampo och balsam. Undantag för om det tex varit ett ovanligt svettigt utomhuspass med mössa, då kan de

Jag duschar och tvättar håret efter varje "riktigt" pass,,,alltså typ F&S, om jag varit uet och joggat eller kört träning hemma i källaren. Men inte efter promenader.

Problemet jag har mest är väl att mitt hår blir fettigt och flottigt otroligt fort om jag duschar alldeles för ofta. Så om/när jag duschar/blöter håret 5 dagar i veckan, så måste jag även duscha lör-sön fast det är mina vilodagar, annars ser mitt hår ut s

Klä av sig, duscha och klä på sig bör inte ta mycket mer än en minut och tjugotre sekunder enligt Gunde Svan

Fördelen med att vara kortsnaggad man. Man drar handen genom håret en gång så är det torrt 😀

Torka håret? Se min avatar...

Äh, en motorcykel har gjort en burnout på mitt huvud med. Men även om man har munkfrisyr så måste det lilla som är vara torrt 😉

Duschar efter alla träningspass, duscha är superskönt. Tvättar inte håret om det inte behövs, ibland sköljer jag det, ibland blöter jag det inte alls. Det är de perioder när jag simmar mycket som jag tycker det blir mest slitage i och med att jag då tvätt