Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDuscha
You need to log in to create posts and topics.

Jackie, jag förstår helt och hållet ditt dilemma. Det är inte kul att vara tvungen att tvätta (schamponera) håret varje gång man tränat. Inte så mkt för tiden det tar (älskar att duscha efter träning!) utan mer för att jag får för mig att håret nöts och,

Min frisör gav mig en rejäl avhyvling sist jag var där. Hon undrade vad fasen jag höll på med.
Tvättade håret varje dag?!
Så jag fick hårda förhållningsregler om att bara skölja av det varannan dag. Vilket jag då tycker är lätt vidrigt. Men, nu har jag

Jag kör oftast 4-5 pass i veckan. Sätter alltid upp håret i en knut vid träning tycker det blir minst svettigt då och kräver inte schamponering efter varje pass. Ibland kör jag i torrschampo ibland inte det beror lite på hur håret känns och vad jag ska gö

För ett par månader sedan fanns det en väldigt aktiv tråd om hårtvätt, orkar tyvärr inte leta reda på den men tror att den låg i "Prat"-gruppen. Där var det många tips och åsikter. En ganska vanlig variant var att "tvätta" håret med bara balsam.

Själv ha

den här tråden kanske?
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1072304

MoA, om din frisör gav dig "en rejäl avhyvling" så borde väl hårproblemet vara helt borta?

@ Maria L
Ja det var precis den jag tänkte på!

Hur gör folket här med att duscha när man tränar 5-6 gånger i veckan?
- Isåfall skulle jag nog duscha efter typ hälften av passen, beroende på vad dagen innehåller i övrigt och vad passet innehållit. Svettfest = duscha (mest för att bli torr sen) och om d

Jag duschar varje dag o tvättar håret. Brukar ni inte göra det?

illbatting, haha.. nja.. det rök bara en decimeter.. så 2 är kvar. 😉

Att inte duscha efter träning är inte ett alternativ. Då skulle jag dö.. antagligen inte.. men jag skulle känna mig fruktansvärt ofräsch och klia mig bara av vetskapen att jag är täckt