Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDuscha
You need to log in to create posts and topics.

Jag tränar väl 9-12 pass i veckan ungefär och cykelpendlar dessutom. Det brukar sluta i att jag duschar... säg 10-12 ggr/v. Det är snabbt och enkelt gjort så för egen del ser jag inte krånglet.

Apropå det Anders R, kolla in Bosse R i denna tråden:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1159585

Han verkar kunna det där med multi-tasking.
Dessutom kan han kolla film (ja, jag vet vilken sort det kan vara..), i 2% lutning också.
Jag ve

Hår slutade jag med för flera år sedan 🙂
Jag duschar och tvättar "håret" 2 ggr per dag de dagar jag tränar.

Jag vet inte vilka referensramar du har men jag varken tränar eller har sex under endast fyra sekunder.

Jag duschar dagligen (men tvålar inte in hela kroppen utan bara väl valda ställen), de dager jag tränar duschar jag i samband med det (vilket vanligtvis är de flesta dagarna i veckan).

Håret tvättar jag var 3:e - 4:e dag ungefär, mer sällan nu när jag ä

Jag tycker det är viktigast att man iaf sköljt av sig. Tvål på valda ställen o hårtvätt utifrån hur ens hår är. Men att inte skölja av mig alls är inte ett alternativ. Nu kör jag inga nio pass i veckan. Dock duschar jag iaf dagligen.. trots jag bara såsat

Ref regeln att aldrig duscha samma dag som ett halv-hel eller ultra-lopp. Å kanske ibland inte dagen innan heller så snackade jag med en läkare för en massa år sedan i New York efter maran där. Tvättmedel/shampoo/gel ska du bara använda på huvudet + armhå

Jag duschar alltid efter träning och tvättar håret med balsam varje gång. Jag har känslig hårbotten och använder shampoo endast vid enstaka tillfällen. Använder duschkräm till kroppen och sedan babyolja eller extra virgin olive oil istället för mjukgörand

Vill återigen tacka för alla tips! Idag blev det ett fint träningspass på Alla (L) Dag och sen en mycket snabb (typ 5 minuter) dusch på det, trots tiden hann jag med både schampo och balsam innan jag hoppade ut för att äta min pojkväns goda middag!

Kort

Nästa fråga är då var man köper torrschampo? Är det bra då?