Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 09:01Det förvånar mig om att ni som nu skriver om tvätt i samband med simning inte nämner det viktigaste: Tvätta håret och kroppen innan ni hoppar i bassängen. Klor dras till smuts vilket gör att ni annars likförbaskat kommer att lukta klor efteråt (och dessut
Det förvånar mig om att ni som nu skriver om tvätt i samband med simning inte nämner det viktigaste: Tvätta håret och kroppen innan ni hoppar i bassängen. Klor dras till smuts vilket gör att ni annars likförbaskat kommer att lukta klor efteråt (och dessut
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 09:19Träningsbyxor och tröja används 2 ggr (max).. övriga kläder byts efter varje träning. Sen svettas jag kollosala mängder så jag vill gärna byta ofta. För till slut blir det en svettdoft som inte går bort hur mycket man än tvättar.
Träningsbyxor och tröja används 2 ggr (max).. övriga kläder byts efter varje träning. Sen svettas jag kollosala mängder så jag vill gärna byta ofta. För till slut blir det en svettdoft som inte går bort hur mycket man än tvättar.
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 17:36Torrschampoo! 🙁 Va fan é det? En tom flaska,eller?
-Ja det är ju djävlig manligt att hålla på larva sig med puder eller spray,
efter en träning :@
Torrschampoo! 🙁 Va fan é det? En tom flaska,eller?
-Ja det är ju djävlig manligt att hålla på larva sig med puder eller spray,
efter en träning :@
Quote from Christer Berg on 15 February 2012, 17:38Maria L svarade på det tidigare i tråden:
"torrschampo finns både som puder och som spray och kan användas dels för att få struktur i håret om du har tunt och fint hår, sen kan det pudras eller sprayas i håret för att suga upp fett för att slippa tvätta d
Maria L svarade på det tidigare i tråden:
"torrschampo finns både som puder och som spray och kan användas dels för att få struktur i håret om du har tunt och fint hår, sen kan det pudras eller sprayas i håret för att suga upp fett för att slippa tvätta d
Quote from Funbeat user on 15 February 2012, 19:14(Till skillnad från Fp David duschar jag helst före sex, inte efter. Och då menar jag inte klockan) Men det var en parentes.
När det gäller duschning och hårtvätt så duschar jag 2-4 ggr per vecka och tvättar håret 1-2 ggr, om jag inte tränar. Tränar jag
(Till skillnad från Fp David duschar jag helst före sex, inte efter. Och då menar jag inte klockan) Men det var en parentes.
När det gäller duschning och hårtvätt så duschar jag 2-4 ggr per vecka och tvättar håret 1-2 ggr, om jag inte tränar. Tränar jag
Quote from Christer Heinbäck on 17 February 2012, 10:40Jag duschar och blöter håret efter varje träning ca 6 gånger i veckan. Schamponerar 2 gånger i veckan men använder balsam varje gång det är blött.
Jag gillar att duscha och stå i duschen, men sen att gå ut därifrån är så jobbigt! Det är kallt o jag fryse
Jag duschar och blöter håret efter varje träning ca 6 gånger i veckan. Schamponerar 2 gånger i veckan men använder balsam varje gång det är blött.
Jag gillar att duscha och stå i duschen, men sen att gå ut därifrån är så jobbigt! Det är kallt o jag fryse
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 18:51(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 23:01Jag brukar duscha/tvåla in hela mig vare sig det handlar om träning ca: (4-5 ggr i veckan) eller efter arbetets slut. Kan bli 1-2 gånger om dagen. Har inte haft dom problemen som du beskriver Jackie ang flottigt hår. Vad säger din frisör?
Jag brukar duscha/tvåla in hela mig vare sig det handlar om träning ca: (4-5 ggr i veckan) eller efter arbetets slut. Kan bli 1-2 gånger om dagen. Har inte haft dom problemen som du beskriver Jackie ang flottigt hår. Vad säger din frisör?
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 23:27Har inte frågat min frisör om problemet i samband med träning, men under perioden då jag inte tränade så rekommenderade hon att jag skulle sluta tvätta håret under en längre period (minst en vecka), så att den naturliga balansen skulle återställas, däreft
Har inte frågat min frisör om problemet i samband med träning, men under perioden då jag inte tränade så rekommenderade hon att jag skulle sluta tvätta håret under en längre period (minst en vecka), så att den naturliga balansen skulle återställas, däreft
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 23:31Hmm men va skumt. Jag duschar ju alltid efter alla aktiviteter.. inga problem eller så med fett hår. Skrev du eksem med? pga dusch?
Hmm men va skumt. Jag duschar ju alltid efter alla aktiviteter.. inga problem eller så med fett hår. Skrev du eksem med? pga dusch?