Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 23:33Det verkar vara ett gäng duschfanatiker som svarar på tråden. Finns inget medicinskt som kräver en dusch efter träning. Att duscha efter träning är en social regel, ungefär som att inte peta sig i näsan.
Så efter träning duschar jag alltid om jag ska tr
Det verkar vara ett gäng duschfanatiker som svarar på tråden. Finns inget medicinskt som kräver en dusch efter träning. Att duscha efter träning är en social regel, ungefär som att inte peta sig i näsan.
Så efter träning duschar jag alltid om jag ska tr
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 23:40Duschfanatiker? ha ha den var bra.. vad grundar du det på? måste man vara fanatiker för att duscha efter att ha jobbat en hel dag? och ha svettats en tredjedel av det man gör på ett normalt träningspass? eller duscha efter ett träningspass bara undrar..
Duschfanatiker? ha ha den var bra.. vad grundar du det på? måste man vara fanatiker för att duscha efter att ha jobbat en hel dag? och ha svettats en tredjedel av det man gör på ett normalt träningspass? eller duscha efter ett träningspass bara undrar..
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 23:42KD - att duscha ofta är mycket påfrestande för huden och många om inte de flesta får torr hud och måste använda mycket lotion och kräm om man duschar varje dag. Av miljöskäl och ekonomiskäl vill jag inte behöva göra det, och att duscha ofta ger mig eksem
KD - att duscha ofta är mycket påfrestande för huden och många om inte de flesta får torr hud och måste använda mycket lotion och kräm om man duschar varje dag. Av miljöskäl och ekonomiskäl vill jag inte behöva göra det, och att duscha ofta ger mig eksem
Quote from Funbeat user on 17 February 2012, 23:48Det finns en del olika produkter på marknaden som är skonsamma. Och som kan vara värda att testa om man upplever besvär. Värt att testa
Det finns en del olika produkter på marknaden som är skonsamma. Och som kan vara värda att testa om man upplever besvär. Värt att testa
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 07:29Jag duschar efter varje träningspass, vilket blir i stort sett varje dag. De flesta gångerna blir det en schamponering också, ibland bara balsam. Därtill så duschar jag ofta på morgnarna innan jag drar till jobbet. Funkar för mig, inga problem med torr hy
Jag duschar efter varje träningspass, vilket blir i stort sett varje dag. De flesta gångerna blir det en schamponering också, ibland bara balsam. Därtill så duschar jag ofta på morgnarna innan jag drar till jobbet. Funkar för mig, inga problem med torr hy
Quote from Funbeat user on 18 February 2012, 20:26Tur man inte lever kvar i hockeyfrills-epoken! Jag duschar en gång varje dag och naturligtvis blir det alltid efter ett träningspass. Har inga problem med schampo val, brukar använda tvål för det mesta. Men då håller jag håret kort och låter aldrig det vä
Tur man inte lever kvar i hockeyfrills-epoken! Jag duschar en gång varje dag och naturligtvis blir det alltid efter ett träningspass. Har inga problem med schampo val, brukar använda tvål för det mesta. Men då håller jag håret kort och låter aldrig det vä
Quote from Christer Heinbäck on 20 February 2012, 13:49Svett är vattenlösligt så jag tycker inte det är nödvändigt att schamponera håret bara för att man svettas i hårbotten. Skölja med vatten räcker (och lite balsam om det trasslar sig).
Svett är vattenlösligt så jag tycker inte det är nödvändigt att schamponera håret bara för att man svettas i hårbotten. Skölja med vatten räcker (och lite balsam om det trasslar sig).
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 14:44Jag brukar svettas mer än i hårbotten. Jag vågar säga att jag blir svettig överallt utvändigt på kroppen och troligtvis i diverse kroppsöppningar också. Ni brukar kanske inte tvätta diverse skrymsle o vrår?
Jag brukar svettas mer än i hårbotten. Jag vågar säga att jag blir svettig överallt utvändigt på kroppen och troligtvis i diverse kroppsöppningar också. Ni brukar kanske inte tvätta diverse skrymsle o vrår?
Quote from Funbeat user on 20 February 2012, 15:40Ja, det känns som hög prio att använda tvål och duscha sig ordentligt i just skrymslen och vrår.. mitt på låret kanske det inte är så noga.. eller på armarna.. där rinner det säkert av med bara vatten..
Fast diskussionen kanske bara gällde just fettigt
Ja, det känns som hög prio att använda tvål och duscha sig ordentligt i just skrymslen och vrår.. mitt på låret kanske det inte är så noga.. eller på armarna.. där rinner det säkert av med bara vatten..
Fast diskussionen kanske bara gällde just fettigt
Quote from Christer Heinbäck on 20 February 2012, 16:08Förtydligande: Mitt inlägg var huruvida det var nödvändigt att tvätta _håret_ med schampo för att det var svettigt. 🙂
Förtydligande: Mitt inlägg var huruvida det var nödvändigt att tvätta _håret_ med schampo för att det var svettigt. 🙂