Quote from Elias Engqvist on 15 September 2010, 12:11Ingenting är exakt lika.
Ingenting är exakt lika.
Quote from Sissel Svanøe on 15 September 2010, 22:15OT: Vad är det för skillnad på en död tvilling? Han är mer lik än sin bror. (Kunde inte låta bli...)
OT: Vad är det för skillnad på en död tvilling? Han är mer lik än sin bror. (Kunde inte låta bli...)
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 06:53Lite lustigt med Peters länk till Runners World. Där drar man slutsatsen att man förbrukar mer energi eftersom man hoppar när man springer. Jag tror att detta är fel.
När man springer så rör sig kroppen mindre i höjdled än när man går, inte mer. Som skri
Lite lustigt med Peters länk till Runners World. Där drar man slutsatsen att man förbrukar mer energi eftersom man hoppar när man springer. Jag tror att detta är fel.
När man springer så rör sig kroppen mindre i höjdled än när man går, inte mer. Som skri
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 07:59"När jag studerar film på mig själv på 100m så rör sig kropp och huvud nästan inte alls i höjdled. Ändå är jag helt slut efter redan 100m."
Det är väl inte så konstigt, och handlar ju i allt väsentligt om med vilken intensitet du förbränner energin.
Rä
"När jag studerar film på mig själv på 100m så rör sig kropp och huvud nästan inte alls i höjdled. Ändå är jag helt slut efter redan 100m."
Det är väl inte så konstigt, och handlar ju i allt väsentligt om med vilken intensitet du förbränner energin.
Rä
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 08:55Ledtråd: Springer vi i vacuum?
Ledtråd: Springer vi i vacuum?
Quote from Jonny Persson on 16 September 2010, 09:00Sven: Jag har varit med om ett par lopp där jag sprungit i vacuum... Inte kul.
Sven: Jag har varit med om ett par lopp där jag sprungit i vacuum... Inte kul.
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 10:01Blir ju väldigt anaerob löpning då...
Blir ju väldigt anaerob löpning då...
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 10:14Inte om man springer i sin egen bubbla.
Inte om man springer i sin egen bubbla.
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 13:17Jag tror att luftmotståndet är nästan försumbart jämfört med andra energiförluster.
Jag tror att luftmotståndet är nästan försumbart jämfört med andra energiförluster.
Quote from Funbeat user on 16 September 2010, 14:18Som f.d. inlinesåkare är min uppfattning att luftmotståndet blir ens värsta fiende nånstans vid 24-25 km/h. Åkning vid 20 km/h (= 3 min/km) är knappt ansträngande.
Som f.d. inlinesåkare är min uppfattning att luftmotståndet blir ens värsta fiende nånstans vid 24-25 km/h. Åkning vid 20 km/h (= 3 min/km) är knappt ansträngande.