Quote from Guest on 27 October 2013, 17:28Dricker ni proteindrink eller något annat direkt efter ett tufft cykelpass för att stärka musklerna? Finns det något speciellt som kan stärka musklerna? Jag kan inget om detta och därför frågar jag er 😉
Dricker ni proteindrink eller något annat direkt efter ett tufft cykelpass för att stärka musklerna? Finns det något speciellt som kan stärka musklerna? Jag kan inget om detta och därför frågar jag er 😉
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 17:38Jag äter bara frukt eller vanlig mat beroende på tidpunkt för tränandet.
Jag äter bara frukt eller vanlig mat beroende på tidpunkt för tränandet.
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 18:56Jag äter mycket kolhydrater då glukosförråden i kroppen är tömda. Exempelvis flingor (osötade) med mjölk (protein) + ett antal mackor med diverse pålägg. Och kanske någon frukt också. Tror det är viktigt att försöka äta allsidigt.
Diverse konstgjorda dyr
Jag äter mycket kolhydrater då glukosförråden i kroppen är tömda. Exempelvis flingor (osötade) med mjölk (protein) + ett antal mackor med diverse pålägg. Och kanske någon frukt också. Tror det är viktigt att försöka äta allsidigt.
Diverse konstgjorda dyr
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 19:02MAT! äter jag. 🙂 Det är min favoriträtt och ger allt vad man kan behöva. 😉
MAT! äter jag. 🙂 Det är min favoriträtt och ger allt vad man kan behöva. 😉
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 20:31Gör i dagsläget pass om runt 2 h och tar ibland en gainomax efter men svullar alltid cashewnötter, torkad frukt, majonnäsmackor och annat under resten av dan. Blir grymt hungrig efteråt.
Gör i dagsläget pass om runt 2 h och tar ibland en gainomax efter men svullar alltid cashewnötter, torkad frukt, majonnäsmackor och annat under resten av dan. Blir grymt hungrig efteråt.
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 20:55"Men många tror att dessa är bättre än naturlig föda. Dyrt = bra!"
Många? Vilken vetenskaplig undersökning bekräftar att _många_ tror det?
Jag tror det är väldigt få som tror att konstgjorda produkter är bättre än "naturliga".
Däremot tror jag det är m
"Men många tror att dessa är bättre än naturlig föda. Dyrt = bra!"
Många? Vilken vetenskaplig undersökning bekräftar att _många_ tror det?
Jag tror det är väldigt få som tror att konstgjorda produkter är bättre än "naturliga".
Däremot tror jag det är m
Quote from Funbeat user on 27 October 2013, 21:19Hittepå-recovery/protein/whatever-drycker har absolut sitt användningsområde. Tycker de är bra när man är i farten, tex efter gymmet eller om man inte tränar hemma och behöver snabb energipåfyllnad. Men just på cykel så cyklar iaf jag hem igen, iaf nästan
Hittepå-recovery/protein/whatever-drycker har absolut sitt användningsområde. Tycker de är bra när man är i farten, tex efter gymmet eller om man inte tränar hemma och behöver snabb energipåfyllnad. Men just på cykel så cyklar iaf jag hem igen, iaf nästan
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 09:02Beror lite på årstiden. Vinter och höst tycker jag det är gott med något varmt. Brukar bli ett paket snabbnudlar när jag kommer hem (vissa sorter innehåller en del protein) och sen middagn någon timme senare.
På sommaren blir det oftast en banan och kans
Beror lite på årstiden. Vinter och höst tycker jag det är gott med något varmt. Brukar bli ett paket snabbnudlar när jag kommer hem (vissa sorter innehåller en del protein) och sen middagn någon timme senare.
På sommaren blir det oftast en banan och kans
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 10:12Jag gör som Sara M 99 gånger av 100. Dessa 99 gånger cyklar jag hemifrån - hem, och hemma finns mat. Viktigast är ju ändå att få i sig snabba kolhydrater helst 20min efter passet. Kolisar finns det ju gott om i bröd och pasta 🙂
(vill tillägga att jag i
Jag gör som Sara M 99 gånger av 100. Dessa 99 gånger cyklar jag hemifrån - hem, och hemma finns mat. Viktigast är ju ändå att få i sig snabba kolhydrater helst 20min efter passet. Kolisar finns det ju gott om i bröd och pasta 🙂
(vill tillägga att jag i
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 11:09Kolhydrater direkt efter passet behövs ju bara om man ska köra nytt pass inom några timmar, jag brukar ta nån macka o lite dricka om jag är sugen ...
Kolhydrater direkt efter passet behövs ju bara om man ska köra nytt pass inom några timmar, jag brukar ta nån macka o lite dricka om jag är sugen ...