Quote from Funbeat user on 30 October 2013, 23:14Käkar gärna kvarg efter kvällspassen men annars riktig mat. Kvarg innehåller mycket proteiner.
Käkar gärna kvarg efter kvällspassen men annars riktig mat. Kvarg innehåller mycket proteiner.
Quote from Funbeat user on 3 November 2013, 11:51Jag brukar ta en Gainomax. Ibland på sommaren jag en egen mig på oboy och banan. Är det fredag, sommar och varmt så kan det bli en kall öl istället :O)
Vet inte om det tillför så mycket annat än som belöning, men jag har inga problem med träningsvärk län
Jag brukar ta en Gainomax. Ibland på sommaren jag en egen mig på oboy och banan. Är det fredag, sommar och varmt så kan det bli en kall öl istället :O)
Vet inte om det tillför så mycket annat än som belöning, men jag har inga problem med träningsvärk län
Quote from Funbeat user on 3 November 2013, 13:47Gainomax är överskattat
Gainomax är överskattat
Quote from Funbeat user on 3 November 2013, 14:49Men gott! 🙂
Men gott! 🙂
Quote from Funbeat user on 3 November 2013, 21:56Blanda två-tre tsk cacao o tre-fyra tsk socker ordentligt i muggen. Rågade tsk rejäla o en stor mugg ... . Häll i ovispad grädde efter tycke o smak - nåstans två msk - en halv dl. Rör ihop smeten ordentligt så all cacao geggat sig. Provsmaka rikligt under
Blanda två-tre tsk cacao o tre-fyra tsk socker ordentligt i muggen. Rågade tsk rejäla o en stor mugg ... . Häll i ovispad grädde efter tycke o smak - nåstans två msk - en halv dl. Rör ihop smeten ordentligt så all cacao geggat sig. Provsmaka rikligt under
Quote from Funbeat user on 4 November 2013, 07:58varför vispgrädde oboy och banan klara man sig på
varför vispgrädde oboy och banan klara man sig på
Quote from Funbeat user on 4 November 2013, 10:01Efter träning behöver väl kroppens muskler hellre protein än socker??
Jag håller mig till kvargen eller riktig mat. Sötslibbiga sportdrycker är inte min grej.
Efter träning behöver väl kroppens muskler hellre protein än socker??
Jag håller mig till kvargen eller riktig mat. Sötslibbiga sportdrycker är inte min grej.
Quote from Funbeat user on 4 November 2013, 10:51Varför? Man gör av med ungefär ett dygns extra energiförbrukning under ett långpass, och min kropp skriker rakt ut efter energikompensation i form av galen hunger. Men vi är alla olika. Grattis till er som inte drabbas av detta 😉
Intag av högvärdig ener
Varför? Man gör av med ungefär ett dygns extra energiförbrukning under ett långpass, och min kropp skriker rakt ut efter energikompensation i form av galen hunger. Men vi är alla olika. Grattis till er som inte drabbas av detta 😉
Intag av högvärdig ener
Quote from Funbeat user on 4 November 2013, 11:45Gått ner 11 kg sedan i maj föra året trots att jag trycker i mig så mycket socker + protein direkt efter cykelpasset att det kompenserar för energiuttaget under passet.
Annars till vardags undviker jag socker så mycket som möjligt och äter vanlig husman.
Gått ner 11 kg sedan i maj föra året trots att jag trycker i mig så mycket socker + protein direkt efter cykelpasset att det kompenserar för energiuttaget under passet.
Annars till vardags undviker jag socker så mycket som möjligt och äter vanlig husman.
Quote from Funbeat user on 4 November 2013, 20:40Efter ett löppass på 3+ h är kroppens kolhydratlager om runt 500 g närapå tomt. Det finns inte en möjlighet att fylla på det så pass snabbt om man inte har en järnmage som tål 0,5 kg socker, 1 kg Marabou mjölkchoklad o.s.v. Det tar snarare dygn än timmar
Efter ett löppass på 3+ h är kroppens kolhydratlager om runt 500 g närapå tomt. Det finns inte en möjlighet att fylla på det så pass snabbt om man inte har en järnmage som tål 0,5 kg socker, 1 kg Marabou mjölkchoklad o.s.v. Det tar snarare dygn än timmar