Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 11:16Efter långpass så väntar jag 30 min med någon föda pga efterförbränningen.
Annars så är det olika, ibland bara mat, ibland en banan, ibland en äggmacka. Efter riktigt hårda pass (gym eller intervaller) så mixar jag ofta proteinpulver+råa ägg+mjölk+linfrön
Efter långpass så väntar jag 30 min med någon föda pga efterförbränningen.
Annars så är det olika, ibland bara mat, ibland en banan, ibland en äggmacka. Efter riktigt hårda pass (gym eller intervaller) så mixar jag ofta proteinpulver+råa ägg+mjölk+linfrön
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 11:52Det finns nån undersökning som påstår att kroppen slår över till uppbyggande verksamhet om man intar kolisar (?) inom xx minuter efter avslutat pass, och utan näringstillförsel ligger kroppen kvar i nedbrytande processer längre tid.
Det står t.ex. på Ga
Det finns nån undersökning som påstår att kroppen slår över till uppbyggande verksamhet om man intar kolisar (?) inom xx minuter efter avslutat pass, och utan näringstillförsel ligger kroppen kvar i nedbrytande processer längre tid.
Det står t.ex. på Ga
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 19:33Björn, FYI: Jag älskar mitt proteinpulver med mjöl (ed. ska ju stå mjölk) och råa ägg (blir som sockerkakssmeten jag tjatade till mig från Mor när ho´ bakade när jag var yngre) Dock har det framkommit att råa ägg är kontraproduktiv vad avser proteinupptag
Björn, FYI: Jag älskar mitt proteinpulver med mjöl (ed. ska ju stå mjölk) och råa ägg (blir som sockerkakssmeten jag tjatade till mig från Mor när ho´ bakade när jag var yngre) Dock har det framkommit att råa ägg är kontraproduktiv vad avser proteinupptag
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 21:03Är man fokuserad på distans är det ju inte muskeltillväxt man är ute efter, utan att träna hjärta + stimulera mitokodrier, kapillärtillväxt o en massa annat. Då är det väl inte nån viktig grej att äta protein direkt efter passet?
Är man fokuserad på distans är det ju inte muskeltillväxt man är ute efter, utan att träna hjärta + stimulera mitokodrier, kapillärtillväxt o en massa annat. Då är det väl inte nån viktig grej att äta protein direkt efter passet?
Quote from Funbeat user on 28 October 2013, 22:13Att erbjuda kroppen återhämtning är väl inte samma sak som att främja muskeltillväxt?
Att erbjuda kroppen återhämtning är väl inte samma sak som att främja muskeltillväxt?
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 03:54Eller om det kan stoppa nedbrytning om kroppen inte tror att den är i svält.
Eller om det kan stoppa nedbrytning om kroppen inte tror att den är i svält.
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 09:26Muskler bryts ner vid träning så proteiner behövs oavsett, även om mängden antagligen är betydligt mindre än för muskelidrotter.
Muskler bryts ner vid träning så proteiner behövs oavsett, även om mängden antagligen är betydligt mindre än för muskelidrotter.
Quote from Funbeat user on 29 October 2013, 18:01... fast med hänsyn till energiutgiften så är proteinnedbrytningen större för uthållighetspass än styrkepass.
... fast med hänsyn till energiutgiften så är proteinnedbrytningen större för uthållighetspass än styrkepass.
Quote from Mattias Johansson on 30 October 2013, 15:13Har alltid några gainomax hemma. Men normalt blir det någon annan föda.
Har alltid några gainomax hemma. Men normalt blir det någon annan föda.
Quote from Lena O on 30 October 2013, 22:20Gainomax efter spinning (eller mjölk och macka om jag är hemma på träner)
Vanlig husmanskost om jag kommer åt det snabbtVitargo Gainers Gold om jag cyklar flera dagar i rad med högt tröskel.
Smälla in en färdig Vitargo direkt och sedan husmans någon tim
Gainomax efter spinning (eller mjölk och macka om jag är hemma på träner)
Vanlig husmanskost om jag kommer åt det snabbt
Vitargo Gainers Gold om jag cyklar flera dagar i rad med högt tröskel.
Smälla in en färdig Vitargo direkt och sedan husmans någon tim