Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEgna depåer på VR. Ett problem?
You need to log in to create posts and topics.

Ja tycker de är okej med egna depåer om de sköts rätt o inte ställer till de för andra cyklister ...
För i år hade vi egen depå o nu ser ja de svårt att gå in i en vanlig depå för de tar en sån lång tid bara för att fylla på vatten flaskorna för folk tyck

Jag ser det på ett annat sätt. VR har vissa regler, och dom bör man följa, även om man inte gillar dom. Annars deltar man inte på lika villkor som alla andra.

Huvudanledningen till att ha egna depåer är ju för att spara tid, dvs få en bättre tid på varve

Utvecklingen med egna depåer är helt bedrövlig. Vill man tävla så gör det i H-sport eller Veteran klasserna. Bara att lösa licens och köra. Problemet med VR är mängden cyklister och tiden för loppet. Jobbarkompisen Janne kom 250 km, då han blev påkörd vid

Synd att man inte får köra i damklasserna.

Kan man inte förfalska legget? funderar på att anmäla mig i P-14 eller dyl de är inte så snabba (eller lagom). (H)

De ställer av oss uppför så det visslar om det....

Varför finns det inga landsvägslopp som är nerför? Det finns ju Downhill för skogsmullarna. (H)

Det svåra med VR verkar vara att kombinera det stora antalet motionärscyklister med de som cyklar väldigt snabbt. Den glade motionären stannar gärna vid varje depå och ser det som en stor del av upplevelsen att få ta det lugnt i depåerna och snacka skit m

Jag har aldrig märkt några privata depåer eller trängsel någonstans på Vätternrundan. Kan ju bero på att jag startar 21:06 på fredagkvällen och är i mål runt 7 på lördag morgon 🙂

Lugnt och skönt i alla depåer. Ingen stress och stoppen går ändå väldigt

Problemet är inte att vissa kör snabbt, problemet är att man inte tar någon hänsyn till motionärerna. Blev själv omkörd av 4.30-tåget (i mål på 7,30 tim) efter Karlsborg, bråttom ja visst, men hänsyn till övriga på vägen, ICKE.
Vi/De som vill "köra på" m