Quote from Fredrik Olsson on 27 June 2008, 12:01Jag håller med dig Nisse!
De som har såå bråttom runt pölen och har egna depåer kan kanske köra ännu snabbare om de väljer en annat tillfälle än att trängas med 15-16 tusen motionärer.
Jag håller med dig Nisse!
De som har såå bråttom runt pölen och har egna depåer kan kanske köra ännu snabbare om de väljer en annat tillfälle än att trängas med 15-16 tusen motionärer.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 12:35Jag tycker inte att man behöver vara "skolad" cyklist för att ha vett att förmedla tecken i en klunga. Håll uppsikt framåt och gör likadant som den framför. Tar väll ca 5 minuter efter motorcykeln i starten att lära sig.
Jag tycker inte att man behöver vara "skolad" cyklist för att ha vett att förmedla tecken i en klunga. Håll uppsikt framåt och gör likadant som den framför. Tar väll ca 5 minuter efter motorcykeln i starten att lära sig.
Quote from Bengt Askerfelt on 27 June 2008, 12:45De kanske kan införa snabb-depåer precis som snabb-kassor i mataffären?
Har aldrig kört VR men ska göra det nästa år och jag ser fram emot blandningen av olika typer av cyklister. Hoppas de allra flesta prioriterar säkerhet, respekt och gott humör.
De kanske kan införa snabb-depåer precis som snabb-kassor i mataffären?
Har aldrig kört VR men ska göra det nästa år och jag ser fram emot blandningen av olika typer av cyklister. Hoppas de allra flesta prioriterar säkerhet, respekt och gott humör.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 12:50Jag vet dem som cyklat i flera år som inte klarar av att ge tecken, hoppa över hål, äta o dricka längst bak i gruppen, tar av o på kläder med folk runt sig, kör bakåt passningar, slutar trampa, skär kurvor, med mera
Så de fem minuterna handlar om intelle
Jag vet dem som cyklat i flera år som inte klarar av att ge tecken, hoppa över hål, äta o dricka längst bak i gruppen, tar av o på kläder med folk runt sig, kör bakåt passningar, slutar trampa, skär kurvor, med mera
Så de fem minuterna handlar om intelle
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 13:01"Problemet är inte att vissa kör snabbt, problemet är att man inte tar någon hänsyn till motionärerna."
Alla som kör VR är motionärer, för det är ett motionslopp.
"Problemet är inte att vissa kör snabbt, problemet är att man inte tar någon hänsyn till motionärerna."
Alla som kör VR är motionärer, för det är ett motionslopp.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 13:06och ändå så diskuteras tider o "resultatlistor"!
och ändå så diskuteras tider o "resultatlistor"!
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 13:36Splittringen sker alltså ständigt vid huruvida tävlingsinriktade cyklister ska anpassa sig till motionärerna, eller tvärtom? Vi kan ju utan omfrågan vara överens om att ingen svensk ifrågasätter vänstertrafiken i England.
Splittringen sker alltså ständigt vid huruvida tävlingsinriktade cyklister ska anpassa sig till motionärerna, eller tvärtom? Vi kan ju utan omfrågan vara överens om att ingen svensk ifrågasätter vänstertrafiken i England.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 13:39Jo, jag!
Jo, jag!
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 14:59Lösningen är enkel. Dela upp VR i en tävlingsdag och en motionshelg. Tävlingsdagen får officiella resultatlistor och många snabbdepåer. Motionsloppet har - självklart - ingen tidtagning alls och har inget tävlingsmoment. För ett motionslopp FÅR inte ha tä
Lösningen är enkel. Dela upp VR i en tävlingsdag och en motionshelg. Tävlingsdagen får officiella resultatlistor och många snabbdepåer. Motionsloppet har - självklart - ingen tidtagning alls och har inget tävlingsmoment. För ett motionslopp FÅR inte ha tä
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 15:14Man har haft Vättercup tidigare för elitcyklister. Jag vet inte varför den inte finns kvar men det är väl Motala AIF som kan svara på det?
Man har haft Vättercup tidigare för elitcyklister. Jag vet inte varför den inte finns kvar men det är väl Motala AIF som kan svara på det?