Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEgna depåer på VR. Ett problem?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker Anders idé var strålande; vill man köra snabbt och slippa trängsel se till att starta tidigt. Då har man ju fritt blås!

Inte många som vill köra i klunga i mörkret - positiva klubben kommenterar 😉

"Splittringen sker alltså ständigt vid huruvida tävlingsinriktade cyklister ska anpassa sig till motionärerna, eller tvärtom?"

Splittring? Jag har inte sett någon splittring. Sedan tycker jag att det är fel att säga att några ska anpassa sig efter några

De kommer aldrig bli bra. Dom som åker snabbast kommer aldrig läsa sig ta hänsyn till dom som kör långsamt och dom som kör långsamt kommer aldrig lära sig ta hänsyn till dom som kör snabbt.

Hej.

Problemet mellan snabbis/motionär skulle kunna lösas genom att ha gemensam start. Låt säga 0500. Och 10 startgrupper med följande indelning grupp 1, <8. 17.(och med belysningskrav på grupp 10.) Och tänk vad skönt det måste var

Lösningen är radbrytning.

I övrigt tyckte jag VR funkade perfekt med riktigt fina depåer och oerhört trevligt folk som arrangerade allt runt loppet.

Såg inga stora problem i kontakten "snabbåkare" och motionärer. Tycker dock att motionärer, och i mitt

😀

Jag har aldrig cyklat VR så jag kan inte ha så mkt åsikter i denna diskussion men följer den med stort intresse och håller med om att

radbrytningar är en bra uppfinning.

hmm vad är vr för något ? de har jag aldrig cyklat heller

Virtual Reality?
Vecko Revyn?
Vibration Reduction?