Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 15:48Nedjoggning går att genomföra efter målgång.
Nedjoggning går att genomföra efter målgång.
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 16:03Jag upplever det så här:
Efter hård löpning - nedjogg någon km
Efter lugnare långpass - en stunds gång (5-10 minuter räcker för mej)Jag fick mej en rejäl näsbränna en gång. Sprang 2,5 mil i ganska hårt tempo (som jag avslutade med att ruscha - tokade m
Jag upplever det så här:
Efter hård löpning - nedjogg någon km
Efter lugnare långpass - en stunds gång (5-10 minuter räcker för mej)
Jag fick mej en rejäl näsbränna en gång. Sprang 2,5 mil i ganska hårt tempo (som jag avslutade med att ruscha - tokade m
Quote from Funbeat user on 13 January 2008, 16:07Det har redan sagts att nedjogg kan vara bra efteråt, men jag måste säga att man knappt har valmöjlighet om man t ex vill träna effektivt igen dagen efter. Om man på morgonen dagen efter man kört ett intervallpass känner sig stel och eländig är det pga al
Det har redan sagts att nedjogg kan vara bra efteråt, men jag måste säga att man knappt har valmöjlighet om man t ex vill träna effektivt igen dagen efter. Om man på morgonen dagen efter man kört ett intervallpass känner sig stel och eländig är det pga al
Quote from Funbeat user on 14 January 2008, 12:50Om man vilar ett par minuter efter intervallerna så bör man ha återhämtat sig så pass att man orkar jogga hem i lätt distanstempo. Om man inte orkar det skulle jag säga att man har kört för hårda intervaller.
Förutom att nedjogg är bra för återhämtningen
Om man vilar ett par minuter efter intervallerna så bör man ha återhämtat sig så pass att man orkar jogga hem i lätt distanstempo. Om man inte orkar det skulle jag säga att man har kört för hårda intervaller.
Förutom att nedjogg är bra för återhämtningen
Quote from Funbeat user on 14 January 2008, 13:14Även jag är rejält slut efter hårda intervaller, men nedjoggen är ju underbar...att få lufsa lite i 5.30 tempo när man kört i 3.45 är snudd på himmelriket 🙂
Jag längtar redan till nästa nedjogg som förhoppningsvis sker om ett drygt dygn! 😀
Även jag är rejält slut efter hårda intervaller, men nedjoggen är ju underbar...att få lufsa lite i 5.30 tempo när man kört i 3.45 är snudd på himmelriket 🙂
Jag längtar redan till nästa nedjogg som förhoppningsvis sker om ett drygt dygn! 😀
Quote from Fredric Lagerström on 14 January 2008, 13:17Okej. Nedjogg it is 🙂
Okej. Nedjogg it is 🙂
Quote from Funbeat user on 14 January 2008, 13:25Hm!
I 5,30 tempo 😀
Hm!
I 5,30 tempo 😀
Quote from Fredric Lagerström on 14 January 2008, 13:28Ja, jag tänkte lite på det med, men sa inget.. 🙂
Ja, jag tänkte lite på det med, men sa inget.. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 January 2008, 13:31Anders
Om jag spurtar när Du joggar ner kanske vi kan springa tillsammans vid tillfälle 🙂
Fast till Varvet är det min ambition att klara "spurttempo" hela Varvet runt.
Anders
Om jag spurtar när Du joggar ner kanske vi kan springa tillsammans vid tillfälle 🙂
Fast till Varvet är det min ambition att klara "spurttempo" hela Varvet runt.
Quote from Funbeat user on 14 January 2008, 13:54Allt är relativt, jag joggar ner i femminuterstempo ungefär! Det viktiga är att det känns lätt om det är nedjogg. Själv tycker jag att man kört för lätt på intervallerna om man orkar med ett pass distans efteråt. 🙂
Allt är relativt, jag joggar ner i femminuterstempo ungefär! Det viktiga är att det känns lätt om det är nedjogg. Själv tycker jag att man kört för lätt på intervallerna om man orkar med ett pass distans efteråt. 🙂