Quote from Guest on 22 July 2013, 00:06Misstro mig inte som en forumtroll bara för att mitt första inlägg på sidan möjligtvis känns något vulgärt. Det här är serious business.
När jag springer längre sträckor är det inte ovanligt att jag får skavsår på pungen. Jag har köpt ett par Haglöfskals
Misstro mig inte som en forumtroll bara för att mitt första inlägg på sidan möjligtvis känns något vulgärt. Det här är serious business.
När jag springer längre sträckor är det inte ovanligt att jag får skavsår på pungen. Jag har köpt ett par Haglöfskals
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 00:16Har aldrig hänt mig men testa att smörja in pungen med tex vaselin.
Har aldrig hänt mig men testa att smörja in pungen med tex vaselin.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 07:30Springer i vilka kallingar som helst, aldrig haft problem av någon sort. Jag har tur antar jag.
Testa barnpuder/talk kanske?
Springer i vilka kallingar som helst, aldrig haft problem av någon sort. Jag har tur antar jag.
Testa barnpuder/talk kanske?
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 07:35Löpartights (Under Armour för mig), ev. vasselin för längre streckor.
Löpartights (Under Armour för mig), ev. vasselin för längre streckor.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 07:53Testa att ej tvätta dig med schampo nära inpå längre löpning.
Kroppen tillverkar hos ganska många bra smörjmedel.
Testa att ej tvätta dig med schampo nära inpå längre löpning.
Kroppen tillverkar hos ganska många bra smörjmedel.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 08:18Robin: Ta ett längre lopp nästan vilket som helst. De flesta springer i luftiga shorts bla för att undvika skav. se tex http://www.youtube.com/watch?v=fVkkIKgQ6LA lr t ex Berlin marathon. Thights lr kalsonger ökar generellt risken för skav.
Robin: Ta ett längre lopp nästan vilket som helst. De flesta springer i luftiga shorts bla för att undvika skav. se tex http://www.youtube.com/watch?v=fVkkIKgQ6LA lr t ex Berlin marathon. Thights lr kalsonger ökar generellt risken för skav.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 08:32Nej ... enda skavet blir mellan låren om det är varmt och jag inte har tights. Eller möjligen om jag skulle ha friserat för mycket - hår minskar fraktionen.
Nej ... enda skavet blir mellan låren om det är varmt och jag inte har tights. Eller möjligen om jag skulle ha friserat för mycket - hår minskar fraktionen.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 08:50Triathlonbyxor och då utan kalsonger/underbyxor.
Triathlonbyxor och då utan kalsonger/underbyxor.
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 09:43Jag duschar inte så ofta, så något shampooproblem har jag inte. Nu på sommaren springer jag i luftiga shorts och det hjälper en aning. På vintern när jag har tights är det värst. Har fått tipset att köra utan kalsonger i tights förut, men att risken finns
Jag duschar inte så ofta, så något shampooproblem har jag inte. Nu på sommaren springer jag i luftiga shorts och det hjälper en aning. På vintern när jag har tights är det värst. Har fått tipset att köra utan kalsonger i tights förut, men att risken finns
Quote from Funbeat user on 22 July 2013, 09:45För långa löp varma dagar gäller underredsbehandling med vaselin och tights only. Leta annars efter funktionskallingar utan sömmar. Hittas lätt i sydeuropa men mindre vanliga i Sverige. Finns ibland på Lidl.
För långa löp varma dagar gäller underredsbehandling med vaselin och tights only. Leta annars efter funktionskallingar utan sömmar. Hittas lätt i sydeuropa men mindre vanliga i Sverige. Finns ibland på Lidl.