Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 09:46Du har hört fel Robin.
Innehållet är petroleumgelé med en smältpunkt ~37°.
Det är löses inte i vatten och upptas inte av huden,
blir därför till en skyddande hinna.
Du har hört fel Robin.
Innehållet är petroleumgelé med en smältpunkt ~37°.
Det är löses inte i vatten och upptas inte av huden,
blir därför till en skyddande hinna.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 10:26Håller vaselinet i flera timmar eller måste jag stanna och smörja på, då och då?
Håller vaselinet i flera timmar eller måste jag stanna och smörja på, då och då?
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 10:52När jag springer långt har jag ofta kalsongerna ut o in för att slippa sömmen.
När jag springer långt har jag ofta kalsongerna ut o in för att slippa sömmen.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 11:38Jag har i stort samma problem, vilket blivit värre i sommarvärmen givetvis. Vända ut och in på kalsongerna var en smart grej som jag kan testa på nästa långpass. För mig blir ofta också problemet i "kanten" mellan låret och övrigt junk.
Jag har i stort samma problem, vilket blivit värre i sommarvärmen givetvis. Vända ut och in på kalsongerna var en smart grej som jag kan testa på nästa långpass. För mig blir ofta också problemet i "kanten" mellan låret och övrigt junk.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 11:50Niklas: Bara för att förtydliga, du ska även tvätta kalsongen innan du vänder ut och in på dem.
Niklas: Bara för att förtydliga, du ska även tvätta kalsongen innan du vänder ut och in på dem.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 13:44Efter en fyra-fem timmar i sommarvärme är det inte så mycket vaselin kvar. Jag brukar ta så mycket vaselin att det nästan blir pinsamma blöta fläckar på shortsen. SportSlick lär sitta kvar mycket bättre.
Närmast kroppen har jag alltid löparshorts, även n
Efter en fyra-fem timmar i sommarvärme är det inte så mycket vaselin kvar. Jag brukar ta så mycket vaselin att det nästan blir pinsamma blöta fläckar på shortsen. SportSlick lär sitta kvar mycket bättre.
Närmast kroppen har jag alltid löparshorts, även n
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 14:56För pass längre än 3 timmar använder jag Idomin istället för vaselin. Den salvan sitter kvar längre och är betydligt billigare än Sportslick. Knappt 20 kr för 50 g (inhandlat på ICA).
För pass längre än 3 timmar använder jag Idomin istället för vaselin. Den salvan sitter kvar längre och är betydligt billigare än Sportslick. Knappt 20 kr för 50 g (inhandlat på ICA).
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 19:42Apotekets Inotyolsalva är grymt bra men brun, kladdig och svårborttvättad. Folk kan få för sig att man gjort nåt annat i brallorna än smort in sig före tävling.
Apotekets Inotyolsalva är grymt bra men brun, kladdig och svårborttvättad. Folk kan få för sig att man gjort nåt annat i brallorna än smort in sig före tävling.
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 20:14Mikael, vilken typ av Inotyolsalva använder du?
Som småbarnspappa kan jag säga att Inotyol används flitigt i hemmet.
Färgen på salvan är vit, typ off White, benvit eller annan benämning när det inte är helt vit.Finns det annan färg än vit?
Mikael, vilken typ av Inotyolsalva använder du?
Som småbarnspappa kan jag säga att Inotyol används flitigt i hemmet.
Färgen på salvan är vit, typ off White, benvit eller annan benämning när det inte är helt vit.
Finns det annan färg än vit?
Quote from Funbeat user on 23 July 2013, 20:19Jag saknar en gilla knapp. Vissa inlägg fick mig att gapskratta!
Det enda problemet jag stött på är gammal hederlig infanterield vilket kan vara nog så jobbigt. Då har jag nästan alltid haft gamla urtvättade kallingar med dålig resår på mig.
Problemet l
Jag saknar en gilla knapp. Vissa inlägg fick mig att gapskratta!
Det enda problemet jag stött på är gammal hederlig infanterield vilket kan vara nog så jobbigt. Då har jag nästan alltid haft gamla urtvättade kallingar med dålig resår på mig.
Problemet l