Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 18:51Jag inser att detta gör mig vare sig snabbare eller uthålligare och att det finns en brutal verklighet bortom teorierna, men mer tillfreds om jag förstår sammanhangen blir jag. Att följa instruktioner (i detta fall: "håll nere intensiteten...) utan att fö
Jag inser att detta gör mig vare sig snabbare eller uthålligare och att det finns en brutal verklighet bortom teorierna, men mer tillfreds om jag förstår sammanhangen blir jag. Att följa instruktioner (i detta fall: "håll nere intensiteten...) utan att fö
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 19:15Jösses P. Du är ju ett rullande enmanstortylab! "Försöken" du beskriver skulle säkert inte tillåtas av en försöksetisk nämd!
Ja så är det säkert. Men jag är långt ifrån värst;) De finns vissa "kollegor" som är värre, tro mig. Men tydligen kan man ifråga
Jösses P. Du är ju ett rullande enmanstortylab! "Försöken" du beskriver skulle säkert inte tillåtas av en försöksetisk nämd!
Ja så är det säkert. Men jag är långt ifrån värst;) De finns vissa "kollegor" som är värre, tro mig. Men tydligen kan man ifråga
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 21:21Men det där lär du förklara!
Vad menar du är skillnaden mellan att "träna fettmetabolism" och "förmåga att nyttja fett som energi"?Menar du i första fallet själva effektiviteten av nedbrytning av fettsyrorna och i andra fallet hur kroppen styr mot att a
Men det där lär du förklara!
Vad menar du är skillnaden mellan att "träna fettmetabolism" och "förmåga att nyttja fett som energi"?
Menar du i första fallet själva effektiviteten av nedbrytning av fettsyrorna och i andra fallet hur kroppen styr mot att a
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 21:36@P: Gränsen mellan ~"förbättra vår fettmetabolism" och ~"förbättra vår förmåga att använda fett som bränsle" är säkert viktigt ur ett vetenskapligt perspektiv. Men för oss glada amatörer så känns det lite som att båda bäckarna leder till samma flod. Dvs a
@P: Gränsen mellan ~"förbättra vår fettmetabolism" och ~"förbättra vår förmåga att använda fett som bränsle" är säkert viktigt ur ett vetenskapligt perspektiv. Men för oss glada amatörer så känns det lite som att båda bäckarna leder till samma flod. Dvs a
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 22:00"Men det där lär du förklara!"
Ja jag ska försöka förklara detta. Nu har jag inte forskat in detta och hittar tyvärr inte källan. Men jag letar.
"Vad menar du är skillnaden mellan att "träna fettmetabolism" och "förmåga att nyttja fett som energi"?
Men
"Men det där lär du förklara!"
Ja jag ska försöka förklara detta. Nu har jag inte forskat in detta och hittar tyvärr inte källan. Men jag letar.
"Vad menar du är skillnaden mellan att "träna fettmetabolism" och "förmåga att nyttja fett som energi"?
Men
Quote from Funbeat user on 26 November 2010, 07:36Tack! Precis den typ av förklaring jag hoppades på!
Tack! Precis den typ av förklaring jag hoppades på!
Quote from Funbeat user on 26 November 2010, 08:21p>
Självklart avsåg jag relativa tal. I absoluta tal så bränner jag ju faktiskt TOTALT sett mest fett om jag kör så hårt som möjligt över en given tidsperiod.
p>
Självklart avsåg jag relativa tal. I absoluta tal så bränner jag ju faktiskt TOTALT sett mest fett om jag kör så hårt som möjligt över en given tidsperiod.
Quote from Funbeat user on 26 November 2010, 09:17"Självklart avsåg jag relativa tal. I absoluta tal så bränner jag ju faktiskt TOTALT sett mest fett om jag kör så hårt som möjligt över en given tidsperiod. "
Ja det kan vid första anblick se så ut, men så är det inte alltid.
Även totalförbrukningen av
"Självklart avsåg jag relativa tal. I absoluta tal så bränner jag ju faktiskt TOTALT sett mest fett om jag kör så hårt som möjligt över en given tidsperiod. "
Ja det kan vid första anblick se så ut, men så är det inte alltid.
Även totalförbrukningen av
Quote from Funbeat user on 26 November 2010, 09:30P>
Jag har ingenting alls att invända. Men jag förstår inte riktigt om ditt inlägg står i kontrast till det jag skrev? Med en given tidsperiod menade jag träningens längd: om jag tränar en timme stenhårt kommer det alltid att bränna mer fett totalt än om
P>
Jag har ingenting alls att invända. Men jag förstår inte riktigt om ditt inlägg står i kontrast till det jag skrev? Med en given tidsperiod menade jag träningens längd: om jag tränar en timme stenhårt kommer det alltid att bränna mer fett totalt än om
Quote from Funbeat user on 26 November 2010, 09:48Hej Johan.
Ja självklart är det som du skriver. Ett fort och fel betende och jag missade detta helt enkelt.
Eller misstolkade det.
"TOTALT sett mest fett om jag kör så hårt som möjligt över en given tidsperiod."
Jag tolkande inte "Tidsperioden" som
Hej Johan.
Ja självklart är det som du skriver. Ett fort och fel betende och jag missade detta helt enkelt.
Eller misstolkade det.
"TOTALT sett mest fett om jag kör så hårt som möjligt över en given tidsperiod."
Jag tolkande inte "Tidsperioden" som