Quote from Lena O on 25 November 2010, 12:11Och om man ville vinna ett OS guld på linje 76. Så fick man köra ca 25 mil om dagen
15 mil om dagen blev det.
Och om man ville vinna ett OS guld på linje 76. Så fick man köra ca 25 mil om dagen
15 mil om dagen blev det.
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 12:38"Intermediär metabolism" är jag teoretiskt skolad i så så mycket vet jag att till slut går allt via ATP -> ADP omvandling (som i sin tur fosforylerar t.ex. myosinet som klättrar på aktinfilamenten i musklerna). Men min utbildning är inte idrottspecifik så
"Intermediär metabolism" är jag teoretiskt skolad i så så mycket vet jag att till slut går allt via ATP -> ADP omvandling (som i sin tur fosforylerar t.ex. myosinet som klättrar på aktinfilamenten i musklerna). Men min utbildning är inte idrottspecifik så
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 13:35Jonas,
Jag håller med dig om att distanspass till viss del är självreglerande på så sätt att depåerna förr eller senare tar slut och kroppen då tvingas använda fett som bränsle, vilket även får konsekvensen att man inte orkar arbeta i de högre intensitets
Jonas,
Jag håller med dig om att distanspass till viss del är självreglerande på så sätt att depåerna förr eller senare tar slut och kroppen då tvingas använda fett som bränsle, vilket även får konsekvensen att man inte orkar arbeta i de högre intensitets
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 16:04@Jonas: Då är du mer skolad än jag. Jag är en ytterst medioker motionscyklist med i stort sett ingen erfarenhet, därutöver har jag ingen som helst utbildning i ämnet. Dvs, jag borde egentligen hålla käften, men är man en glappkäft så är man.
Du har helt
@Jonas: Då är du mer skolad än jag. Jag är en ytterst medioker motionscyklist med i stort sett ingen erfarenhet, därutöver har jag ingen som helst utbildning i ämnet. Dvs, jag borde egentligen hålla käften, men är man en glappkäft så är man.
Du har helt
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 16:41Även om man har förhållandevis väldigt stora glykogendepåer så räcker de inte i flera timmar under hård belastning.
Min personliga, högst ovetenskapliga, uppfattning är att det är möjligt att träna upp förmågan att använda fett som energi. När jag börja
Även om man har förhållandevis väldigt stora glykogendepåer så räcker de inte i flera timmar under hård belastning.
Min personliga, högst ovetenskapliga, uppfattning är att det är möjligt att träna upp förmågan att använda fett som energi. När jag börja
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 16:48Mmm.. skulle inkluderat dig i listan över kandidater som möjligtvis har lite erfarenhet. Du lär ju har kört ett och annat långpass. 😉
Mmm.. skulle inkluderat dig i listan över kandidater som möjligtvis har lite erfarenhet. Du lär ju har kört ett och annat långpass. 😉
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 16:58Exakt när skulle glykogenet sluta användas och fettförbränningen börja?
Lycka till med Hammaren när ni omsätter teorierna i praktik.
Exakt när skulle glykogenet sluta användas och fettförbränningen börja?
Lycka till med Hammaren när ni omsätter teorierna i praktik.
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 17:05David, det är inte direkt så att kroppen någonsin tar uteslutande från den ena energikällan... Möjligtvis när man slappar framför TV:n eller sover. Då är fettförbränningen är väldigt hög.
David, det är inte direkt så att kroppen någonsin tar uteslutande från den ena energikällan... Möjligtvis när man slappar framför TV:n eller sover. Då är fettförbränningen är väldigt hög.
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 17:07Det finns ett gammalt talesätt, Fettet brinner kolhydraternas låga.
Det finns ett gammalt talesätt, Fettet brinner kolhydraternas låga.
Quote from Funbeat user on 25 November 2010, 18:50"David, det är inte direkt så att kroppen någonsin tar uteslutande från den ena energikällan... Möjligtvis när man slappar framför TV:n eller sover. Då är fettförbränningen är väldigt hög."
Snarare är det så att du inte alls i absolut vila förbränner stö
"David, det är inte direkt så att kroppen någonsin tar uteslutande från den ena energikällan... Möjligtvis när man slappar framför TV:n eller sover. Då är fettförbränningen är väldigt hög."
Snarare är det så att du inte alls i absolut vila förbränner stö