Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 10:44Kollade min egen puls från VR 2010 och den var 157 slag (84 % av maxpuls). 2009 var den 150 slag (80 %).
Både 2009 och 2010 var ansträngande, men min 2009 tyckte jag var hårdare trots den lägre pulsen.
I år var benen mycket piggare hela vägen runt, tr
Kollade min egen puls från VR 2010 och den var 157 slag (84 % av maxpuls). 2009 var den 150 slag (80 %).
Både 2009 och 2010 var ansträngande, men min 2009 tyckte jag var hårdare trots den lägre pulsen.
I år var benen mycket piggare hela vägen runt, tr
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 11:47Kanske inte är relaterat, men på vissa längre turer ibland så har jag märkt
att jag får ett "tak" på pulsen andningen är inte heller direkt ansträngd, men även om jag pressar så sätter det stopp.En gemensam nämnare som jag tycker/tror jag ser är kolhyd
Kanske inte är relaterat, men på vissa längre turer ibland så har jag märkt
att jag får ett "tak" på pulsen andningen är inte heller direkt ansträngd, men även om jag pressar så sätter det stopp.
En gemensam nämnare som jag tycker/tror jag ser är kolhyd
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 17:17Johan:
Det kan jo være så enkelt som at du er blitt sterker og i bedere form, og henger med uten og ta ut maks. At du falt av på den siste delen kan skyldes ar VR er langt, og benene hadde fått nok.Det er ikke en distanse som det trenes på.Det er fores
Johan:
Det kan jo være så enkelt som at du er blitt sterker og i bedere form, og henger med uten og ta ut maks. At du falt av på den siste delen kan skyldes ar VR er langt, og benene hadde fått nok.Det er ikke en distanse som det trenes på.
Det er fores
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 17:33När glykogendepåerna i kroppen börjar sina är det naturligt att du upplever detta. Kroppen behöver då hämta energin primärt från fettförbränning, och denna förbränning i sin tur är långsammare och gör att kroppen inte kan arbeta lika hårt som när den går
När glykogendepåerna i kroppen börjar sina är det naturligt att du upplever detta. Kroppen behöver då hämta energin primärt från fettförbränning, och denna förbränning i sin tur är långsammare och gör att kroppen inte kan arbeta lika hårt som när den går
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 17:38Du har snarare fått ta i lite mer på träningarna/tävlingarna och insett att det kan göra ondare.
Du har snarare fått ta i lite mer på träningarna/tävlingarna och insett att det kan göra ondare.
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 18:18Ja, man ska nog inte underskatta den mentala biten.
Ja, man ska nog inte underskatta den mentala biten.
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 20:11Fp David tycker det skall göra lite ont. Det är bäst då. 😉
Fp David tycker det skall göra lite ont. Det är bäst då. 😉
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 20:45Det går att nå en viss nivå genom bekväm träning, men förr eller senare når man en nivå man inte lyfter sig över utan smärta..! =)
Det går att nå en viss nivå genom bekväm träning, men förr eller senare når man en nivå man inte lyfter sig över utan smärta..! =)
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 22:07"Det går att nå en viss nivå genom bekväm träning, men förr eller senare når man en nivå man inte lyfter sig över utan smärta..! =)"
Många tycker att det ska göra ont när man tränar. Vissa tycker inte det;)
Jag är en av dem som inte förespråkar smärta so
"Det går att nå en viss nivå genom bekväm träning, men förr eller senare når man en nivå man inte lyfter sig över utan smärta..! =)"
Många tycker att det ska göra ont när man tränar. Vissa tycker inte det;)
Jag är en av dem som inte förespråkar smärta so
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 22:11Det fungerar inte så bra som träning inför linjelopp
Det fungerar inte så bra som träning inför linjelopp