Quote from Guest on 29 February 2012, 06:40Skulla kanske ligga i prat eller helst i soptunnan - men nån kanske tycker det är roligt (mer än jag)
http://www.youtube.com/watch?v=m84DDPEDdMQ
Skulla kanske ligga i prat eller helst i soptunnan - men nån kanske tycker det är roligt (mer än jag)
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 06:50Klippet är privat o kan inte ses...
Klippet är privat o kan inte ses...
Quote from Elias Engqvist on 29 February 2012, 08:11Ja, märkte det nu och ändrade just...
Ja, märkte det nu och ändrade just...
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 08:16Skomodell? Ser taggig & fin ut.
Föredömlig mittfotslandning och största behållningen med denna filmsnutt är att man verkligen kan se att det är din egen fot / fotvalvet m.m. som står för mycket av dämpningen och inte som man kanske kan tro skon. Edit: Vi
Skomodell? Ser taggig & fin ut.
Föredömlig mittfotslandning och största behållningen med denna filmsnutt är att man verkligen kan se att det är din egen fot / fotvalvet m.m. som står för mycket av dämpningen och inte som man kanske kan tro skon. Edit: Vi
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 08:28Jag är ju en nybörjare så jag fattar nada.
Kan du förklara för den nyfikna? Det ser ut som du trampar ner hela hålfoten/pronerar nått helt överjäkligt och nästan trampar på sidan av skon.Så.. hur är det egentligen? Är det ett bra/dåligt löpsteg? Varför?
Jag är ju en nybörjare så jag fattar nada.
Kan du förklara för den nyfikna? Det ser ut som du trampar ner hela hålfoten/pronerar nått helt överjäkligt och nästan trampar på sidan av skon.
Så.. hur är det egentligen? Är det ett bra/dåligt löpsteg? Varför?
Quote from Elias Engqvist on 29 February 2012, 08:50Jag vill bara säga att det där är en isig knagglig stig som lutar åt alla möjliga håll. Jag gjorde mest filmen för att leka med filmediteringen lite. Kombinerade två intressen helt enkelt.
Jag vill bara säga att det där är en isig knagglig stig som lutar åt alla möjliga håll. Jag gjorde mest filmen för att leka med filmediteringen lite. Kombinerade två intressen helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 09:22Ingen värre (bättre?) pronation än Haile, väl?
http://youtube.com/watch?v=EAW87NsiGuI
Annat exempel:
http://youtube.com/watch?v=hsUfo_jHQ60
Ingen värre (bättre?) pronation än Haile, väl?
Annat exempel:
Quote from Elias Engqvist on 29 February 2012, 09:50Det är Sammy, Haile och jag alltså!
Men som sagt, jag springer oftast (liksom här) på stigar i skogen där stigen alltid lutar åt något håll och då måste foten följa lutningen så det kan nog se konstigt ut ibland. Jag har aldrig haft problem med knäna (p
Det är Sammy, Haile och jag alltså!
Men som sagt, jag springer oftast (liksom här) på stigar i skogen där stigen alltid lutar åt något håll och då måste foten följa lutningen så det kan nog se konstigt ut ibland. Jag har aldrig haft problem med knäna (p
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 10:12Hmmm.. så om jag vill bli lika proffsiga som dom då ska jag skippa min tid hos ortopeden och skita i inlägg? 🙂
Jag (lite trådämnesskifte) får ju ont i mina knän när jag springer på löpband.. men får ont under foten när jag springer ute.. men känner då
Hmmm.. så om jag vill bli lika proffsiga som dom då ska jag skippa min tid hos ortopeden och skita i inlägg? 🙂
Jag (lite trådämnesskifte) får ju ont i mina knän när jag springer på löpband.. men får ont under foten när jag springer ute.. men känner då
Quote from Funbeat user on 29 February 2012, 10:51@Moa Lanta
Eftersom du har lågt fotvalv får du säkerligen för mycket stöd i hålfoten.
Hålfoten ska kunna vara flexibel när du springer, dess funktion är att dämpa belastningen, dvs när du trampar ner trycks hålfoten ihop och hela foten plattas ut samtidig
@Moa Lanta
Eftersom du har lågt fotvalv får du säkerligen för mycket stöd i hålfoten.
Hålfoten ska kunna vara flexibel när du springer, dess funktion är att dämpa belastningen, dvs när du trampar ner trycks hålfoten ihop och hela foten plattas ut samtidig