Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEn mil om dagen 2013
You need to log in to create posts and topics.

Det startas ju skryttrådar 🙂 till höger och vänster, vem vill försöka med en mil om dagen, dvs 365 mil totalt under året?. Det är inte så svårt, bara man inte blir skadad.... 🙂 Jag försökte i fjol, men var inte särskilt nära, bla pga skador. Hoppas ja

Pratar vi snitt eller streak?

Vi pratar snitt! 365 mil när året är slut.

Jag är inte mycket för streak, vilodagar och sjukdom får man räkna med.

"Det är inte så svårt, bara man inte blir skadad..."

Det är jättelätt att äta upp solen också. Bara man inte bli mätt innan man är färdig, samt skyndar att göra det under natten medan solen är släckt...

🙂

@Markus: (t+)

Jag får nästan en känsla av att du slagit sub 2.40 på maran ur hågen? 🙂

Sub 2:40 blir det nog aldrig för min del. Upplever hitintills att jag haft för mycket skador & krämpor för att jag ska vilja utsätta kroppen för den träningsdos som krävs för att försöka.

Markus: Tycker du låter lite negativ, du har många år kvar på dig att komma i 2:40-form 🙂
Äta upp solen är nog aldrig något jag kommer försöka mig på dock.

Jag skrev inget om att sub 2.40 kändes svårt att nå pga att jag skulle ha för få år på mig. Om jag har 5år eller 50år på mig påverkar inte min bedömning.

Det är sant. Tänkte mest på att det är ju oftast möjligt att bygga upp en väldigt stark kropp som sen kan tåla mycket träning om man fokuserar på det en längre tid.

On topic: En mil om dagen är ju ett mål som låter väldigt bra, det är ett av mina delmål