Quote from Guest on 6 April 2010, 21:23Kan någon ge mig ett förslag eller en komplett lösning på hur jag klarar ett stadslopp på under 50 min den 13:e Juni. Förra året tog denna mil 52 min. och jag har enkom löptränat 7.5 km i år.
Kan någon ge mig ett förslag eller en komplett lösning på hur jag klarar ett stadslopp på under 50 min den 13:e Juni. Förra året tog denna mil 52 min. och jag har enkom löptränat 7.5 km i år.
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:33Intervall och backe, två förbenat jobbiga saker till en början iaf men de ger resultat vad det gäller styrkan att hålla lite högre fart, kanske tom så det räcker för de där två elendiga minuterna.
Lycka till
Intervall och backe, två förbenat jobbiga saker till en början iaf men de ger resultat vad det gäller styrkan att hålla lite högre fart, kanske tom så det räcker för de där två elendiga minuterna.
Lycka till
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 21:49Intervaller och backe som sagt. Sedan lär du behöva springa ett par ggr i veckan också, kanske inte så långt varje gång, men du behöver springa.
Finns inga genvägar.....
Intervaller och backe som sagt. Sedan lär du behöva springa ett par ggr i veckan också, kanske inte så långt varje gång, men du behöver springa.
Finns inga genvägar.....
Quote from Funbeat user on 6 April 2010, 23:08Jag skulle absolut inte rekommendera intervaller eftersom du inte löptränar något. Jag kan lova att du åker på skador, det tar ett år eller så att få leder och senor att tåla löpning. Möjligtvis en varianten där man omväxlande går och springer.
För att k
Jag skulle absolut inte rekommendera intervaller eftersom du inte löptränar något. Jag kan lova att du åker på skador, det tar ett år eller så att få leder och senor att tåla löpning. Möjligtvis en varianten där man omväxlande går och springer.
För att k
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 08:06Hej Robert,
Nog måste du öka träningsdosen och blanda upp cheerleadingpassen med löpning 😀
Mitt grundrecept för att utveckla sin löpning är att få till tre baspass/vecka (är du sugen på fler pass och känner dig pigg i kroppen är det bara att fylla på m
Hej Robert,
Nog måste du öka träningsdosen och blanda upp cheerleadingpassen med löpning 😀
Mitt grundrecept för att utveckla sin löpning är att få till tre baspass/vecka (är du sugen på fler pass och känner dig pigg i kroppen är det bara att fylla på m
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 09:46Tror inte att intervaller är mer skadeframkallande än distanslöpning. Tvärtom tror jag att just långpassen gör mer skada än nytta på än otränad löpare.
Det tar lång tid att bli uthållig, att bli snabb går fortare. Det är därför alla juniorer är snabbare
Tror inte att intervaller är mer skadeframkallande än distanslöpning. Tvärtom tror jag att just långpassen gör mer skada än nytta på än otränad löpare.
Det tar lång tid att bli uthållig, att bli snabb går fortare. Det är därför alla juniorer är snabbare
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 09:56Intervaller och fartpass. En mil kräver i sig inte så väldigt mycket av jättelånga pass (vilket däremot halvmara/mara gör). Ett sätt att inte bli sliten av träningen är att duscha/bada benen i iskallt vatten några minuter efter passet.
Intervaller och fartpass. En mil kräver i sig inte så väldigt mycket av jättelånga pass (vilket däremot halvmara/mara gör). Ett sätt att inte bli sliten av träningen är att duscha/bada benen i iskallt vatten några minuter efter passet.
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 10:13>Ett sätt att inte bli sliten av träningen är att duscha/bada benen i iskallt vatten några minuter efter passet.
Va? Allvarligt? På vilket sätt hindrar det en från att bli sliten?
Jag hade annars nästan gissat på tvärtom, att man skulle ta ett varmt b
>Ett sätt att inte bli sliten av träningen är att duscha/bada benen i iskallt vatten några minuter efter passet.
Va? Allvarligt? På vilket sätt hindrar det en från att bli sliten?
Jag hade annars nästan gissat på tvärtom, att man skulle ta ett varmt b
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 10:35Träning gör att musklerna "blöder", eller snarare dess beståndsdelar. Genom att kyla ned dem direkt efter träning gör att blödningen stannar av. Det går alltså fortare att reparera dem igen eftersom det blev mindre skador av träningen.
Det sämsta man kan
Träning gör att musklerna "blöder", eller snarare dess beståndsdelar. Genom att kyla ned dem direkt efter träning gör att blödningen stannar av. Det går alltså fortare att reparera dem igen eftersom det blev mindre skador av träningen.
Det sämsta man kan
Quote from Funbeat user on 7 April 2010, 10:38Jaha, där ser man. Ska prova nästa gång. 🙂
Jaha, där ser man. Ska prova nästa gång. 🙂