Quote from ellen olsson on 16 August 2012, 16:57Skidloppet Oulon Tervahiihto borde f.ö. ingå i En Finsk Klassiker. Det har körts sedan 1889.
Samtidigt så borde Vasaloppet sluta ljuga om att Vasaloppet är äldst...
Skidloppet Oulon Tervahiihto borde f.ö. ingå i En Finsk Klassiker. Det har körts sedan 1889.
Samtidigt så borde Vasaloppet sluta ljuga om att Vasaloppet är äldst...
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 19:24var Vätternrundan en klassiker 1971 när ESK startade? Skeptisk...
var Vätternrundan en klassiker 1971 när ESK startade? Skeptisk...
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 19:45Man har bara rätt att skydda sitt varumärke till viss del och andra företag har rätt att inom vissa ramar rida på andras goda namn. Därför finns pepsi cola och cuba cola. Med namn som anspelar på,coca cola
Man har bara rätt att skydda sitt varumärke till viss del och andra företag har rätt att inom vissa ramar rida på andras goda namn. Därför finns pepsi cola och cuba cola. Med namn som anspelar på,coca cola
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 21:41Det är inget patent vi talar om. Det är inte formen vissa grenar under ett år som är skyddad och registrerad utan varumärket, dvs själva ordföljden "en svensk klassiker". PRV struntar nästan fullständigt i vilket syfte man registerar det. De bryr sig om a
Det är inget patent vi talar om. Det är inte formen vissa grenar under ett år som är skyddad och registrerad utan varumärket, dvs själva ordföljden "en svensk klassiker". PRV struntar nästan fullständigt i vilket syfte man registerar det. De bryr sig om a
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 21:51Pepsi Cola är väl äldre än CC har jag för mig? Om vi ska vara petiga. Däremot finns det en väldig massa namn och mönsterskydd runtom designen på flaskor och burkar ....
Pepsi Cola är väl äldre än CC har jag för mig? Om vi ska vara petiga. Däremot finns det en väldig massa namn och mönsterskydd runtom designen på flaskor och burkar ....
Quote from ellen olsson on 16 August 2012, 22:13Nope, CocaCola är mer än ett decennium äldre än Pepsi.
Nope, CocaCola är mer än ett decennium äldre än Pepsi.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 22:17OK, har alltid haft för mig att pc är äldre, lustigt nog ...
OK, har alltid haft för mig att pc är äldre, lustigt nog ...
Quote from ellen olsson on 16 August 2012, 22:27Det smakar ju äldre och mer avslaget så det är inte så konstigt. 😉
Det smakar ju äldre och mer avslaget så det är inte så konstigt. 😉
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 08:22Sara: ESK har inte reggat något namn, PRV tyckte det var för ospecifikt. Om det finns flera mindre lokala klassikerlopp tror jag inte heller att ESK förlorar något på det, snarare är det flera som kör en lokal klassiker ena året, får mersmak och sedan kör
Sara: ESK har inte reggat något namn, PRV tyckte det var för ospecifikt. Om det finns flera mindre lokala klassikerlopp tror jag inte heller att ESK förlorar något på det, snarare är det flera som kör en lokal klassiker ena året, får mersmak och sedan kör
Quote from Funbeat user on 17 August 2012, 10:55Det är ju lite intressant att det namn de har är just "en svensk klassiker", obestämd form. Inte "den svenska klassikern". Dvs det ger gott om utrymme för andra klassiker, även svenska om man ska hårddra det. Det är nog inte en slump att det blev så den g
Det är ju lite intressant att det namn de har är just "en svensk klassiker", obestämd form. Inte "den svenska klassikern". Dvs det ger gott om utrymme för andra klassiker, även svenska om man ska hårddra det. Det är nog inte en slump att det blev så den g