Quote from ellen olsson on 15 August 2012, 15:53Ska ett simlopp få heta något med "-simningen"?
Ska ett cykellopp få heta något med "-rundan"?Vilka _vanliga_ svenska ord är OK och vilka är inte OK? Jag tycker att det är patetiskt att Absolut fått registreras som varumärke. Det hade förmodligen aldrig
Ska ett simlopp få heta något med "-simningen"?
Ska ett cykellopp få heta något med "-rundan"?
Vilka _vanliga_ svenska ord är OK och vilka är inte OK? Jag tycker att det är patetiskt att Absolut fått registreras som varumärke. Det hade förmodligen aldrig
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 15:57Jag tycker inte heller att man ska kunna registrera Klassikern som varumärke, men jag är tämligen övertygad att man genom att kalla det för MalmöKlassikern lockar till sig utövare som associerar evenemanget med En Svensk Klassiker. MalmöUtmaningen hade ju
Jag tycker inte heller att man ska kunna registrera Klassikern som varumärke, men jag är tämligen övertygad att man genom att kalla det för MalmöKlassikern lockar till sig utövare som associerar evenemanget med En Svensk Klassiker. MalmöUtmaningen hade ju
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:16"Ska ett simlopp få heta något med "-simningen"?" - JA, det är nämligen en beskrivning av vad som företas under tävlingen.
Rundan är kanske inte en lika självklar beskrivning av vad som företas, men att det är en runda som cyklas torde vara en förutsättni
"Ska ett simlopp få heta något med "-simningen"?" - JA, det är nämligen en beskrivning av vad som företas under tävlingen.
Rundan är kanske inte en lika självklar beskrivning av vad som företas, men att det är en runda som cyklas torde vara en förutsättni
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:22Självklart använder Malmö-, Göteborgs-, Trelleborgs-, Nordinskolanklassikern etc. det ordet för att enkelt tala om vad det handlar om. Det är inte heller konstigt att ESK reagerar.
Däremot tror jag att ESK skulle kunna göra det här mycket smartare. Att s
Självklart använder Malmö-, Göteborgs-, Trelleborgs-, Nordinskolanklassikern etc. det ordet för att enkelt tala om vad det handlar om. Det är inte heller konstigt att ESK reagerar.
Däremot tror jag att ESK skulle kunna göra det här mycket smartare. Att s
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 16:35som invandrare till sverige i 2001, jag minns inte när jag först hörde talas om en svensk klassiker. men vad jag minns är inte att jag kopplade ihöp alla fyra motions lopp till något bolag utan att man skulle vända sig till varje tälving anmäla och genomf
som invandrare till sverige i 2001, jag minns inte när jag först hörde talas om en svensk klassiker. men vad jag minns är inte att jag kopplade ihöp alla fyra motions lopp till något bolag utan att man skulle vända sig till varje tälving anmäla och genomf
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 07:20Som sagt visst lånar man begreppet Klassiker. Att kalla en kombination av lopp som inte funnits ett år än för "Klassiker" är lite löjligt. När ESK startade hade redan alla ingående lopp varit igång ett tag, vilket knappast kan sägas om Malmös kombination.
Som sagt visst lånar man begreppet Klassiker. Att kalla en kombination av lopp som inte funnits ett år än för "Klassiker" är lite löjligt. När ESK startade hade redan alla ingående lopp varit igång ett tag, vilket knappast kan sägas om Malmös kombination.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 08:56Håller helt med dig Per. Givetvis är det inte en klassiker i ordets ursprungliga mening när det bara är en av tre lopp som körts mer än ett år (Malmö VeloClassic startade 2011 och Malmösimmet i år). Namnet är uppenbart taget från ESK.
Jag tror bara ESK v
Håller helt med dig Per. Givetvis är det inte en klassiker i ordets ursprungliga mening när det bara är en av tre lopp som körts mer än ett år (Malmö VeloClassic startade 2011 och Malmösimmet i år). Namnet är uppenbart taget från ESK.
Jag tror bara ESK v
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 08:59För de som jobbar i den är nog ärligt talat den juridiska distinktionen mellan organisationsformerna ideell förening och aktiebolag noll. Det finns ingenting som säger att ett aktiebolag går med vinst, eller ens syftar till att göra det annat än för sin ö
För de som jobbar i den är nog ärligt talat den juridiska distinktionen mellan organisationsformerna ideell förening och aktiebolag noll. Det finns ingenting som säger att ett aktiebolag går med vinst, eller ens syftar till att göra det annat än för sin ö
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 10:28Det är klart att Malmöklassikern anspelar på ESK och att namnet är valt för att man ska förstå att det ingår flera grenar under ett års tid. Precis som alla andra "klassiker" runt om i Sverige. Dessutom fririder man på det namn ESK jobbat upp. Kan inte se
Det är klart att Malmöklassikern anspelar på ESK och att namnet är valt för att man ska förstå att det ingår flera grenar under ett års tid. Precis som alla andra "klassiker" runt om i Sverige. Dessutom fririder man på det namn ESK jobbat upp. Kan inte se
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 11:52ESK är tydligen också ett aktiebolag - här är svaret jag fick efter att ha mailat ESK och uttryckt mitt missnöje med rättsaken mot malmöklassikern:
Hej Petter
En Svensk Klassiker (ESK) har sedan 1971 vuxit som varumärke och är
idag ett av Sveriges mest
ESK är tydligen också ett aktiebolag - här är svaret jag fick efter att ha mailat ESK och uttryckt mitt missnöje med rättsaken mot malmöklassikern:
Hej Petter
En Svensk Klassiker (ESK) har sedan 1971 vuxit som varumärke och är
idag ett av Sveriges mest