Quote from paceUP! on 14 March 2011, 14:28med min iPhone (3GS) så vart det ruggigt mycket problem med gpsen efter en uppdatering.
samma sak med min x10 (android) dock fick den en ny uppdatering så nu fungerar pgs:en finfint igen.
men allt lösning #1
starta om telefonen! det är ändå en dator n
med min iPhone (3GS) så vart det ruggigt mycket problem med gpsen efter en uppdatering.
samma sak med min x10 (android) dock fick den en ny uppdatering så nu fungerar pgs:en finfint igen.
men allt lösning #1
starta om telefonen! det är ändå en dator n
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 15:17Fast det konstiga med min runda är ju just att den är konstig efter halva rundan! I början funkar den ju perfekt!
//A
@Mats: Hej Johans bror
//Stefans fru...
Fast det konstiga med min runda är ju just att den är konstig efter halva rundan! I början funkar den ju perfekt!
//A
@Mats: Hej Johans bror
//Stefans fru...
Quote from Camilla Höög on 14 March 2011, 15:40Cirka 30 minuter in i passet så tappade du kontakt med någon/några satelliter.
Kolla i Speed/Altitude-grafen så ser du att höjden slutade registreras precis när din position började strula.Jag skulle nog kolla att jag har tillräckligt hög noggrannhet på
Cirka 30 minuter in i passet så tappade du kontakt med någon/några satelliter.
Kolla i Speed/Altitude-grafen så ser du att höjden slutade registreras precis när din position började strula.
Jag skulle nog kolla att jag har tillräckligt hög noggrannhet på
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 19:01Sen jag bytade från Endomondo till JogTracker så har mina runder stämt iaf. Har "alltid" haft "gps ok" innan jag börjat ett pass men det har ändå inte hjälpt mig. Att starta om telefonen är det första jag testar när någonting "bråkar".
Dock trodde jag at
Sen jag bytade från Endomondo till JogTracker så har mina runder stämt iaf. Har "alltid" haft "gps ok" innan jag börjat ett pass men det har ändå inte hjälpt mig. Att starta om telefonen är det första jag testar när någonting "bråkar".
Dock trodde jag at
Quote from Camilla Höög on 14 March 2011, 21:14GPS Test verkar göra jobbet:
https://market.android.com/details?id=com.chartcross.gpstest
GPS Test verkar göra jobbet:
https://market.android.com/details?id=com.chartcross.gpstest
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 22:23Morr...
Men även om den har ok kontakt när jag börjar så kan den iaf helt plötsligt tappa den? Så det blir sådär helt fel...
Och det lär jag ju inte märka, för jag kollar ju inte telefonen hela tiden, nu hade jag den tex bak i fickan och anade inget förrä
Morr...
Men även om den har ok kontakt när jag börjar så kan den iaf helt plötsligt tappa den? Så det blir sådär helt fel...
Och det lär jag ju inte märka, för jag kollar ju inte telefonen hela tiden, nu hade jag den tex bak i fickan och anade inget förrä
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 06:29Jag bytte till JogTracker och har använt det programmet fem gånger nu, alla gångerna har den visat exakt! Funderar lite på att testa endomondo igen bara för att se om det var nåt med telefonen eller med programmet, men är lite rädd för att det ska börja s
Jag bytte till JogTracker och har använt det programmet fem gånger nu, alla gångerna har den visat exakt! Funderar lite på att testa endomondo igen bara för att se om det var nåt med telefonen eller med programmet, men är lite rädd för att det ska börja s
Quote from Camilla Höög on 15 March 2011, 08:12GPS Test är till Android. Den ser hur många satelliter som GPS:en har signal från och ger aktuell noggrannhet.
Du skriver att du har telefonen bak i fickan. Se till att telefonen har så mycket fri sikt som möjligt mot himlen. En placering som bör fungera
GPS Test är till Android. Den ser hur många satelliter som GPS:en har signal från och ger aktuell noggrannhet.
Du skriver att du har telefonen bak i fickan. Se till att telefonen har så mycket fri sikt som möjligt mot himlen. En placering som bör fungera
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 10:17Ja, jag ska leta fram min hållare... Brukar ha den, men nu hittade jag inte den utan la den i fickan.
Testspringer lite kort i morgon bitti... Om jag hittar hållaren, annars får den testas från midjeväskan...//A
Ja, jag ska leta fram min hållare... Brukar ha den, men nu hittade jag inte den utan la den i fickan.
Testspringer lite kort i morgon bitti... Om jag hittar hållaren, annars får den testas från midjeväskan...
//A
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 10:26Vill bara säga att det går alldeles utmärkt att ha Spotify eller iTunes igång i bakgrunden när man kör Runkeeper (med GPS). I alla fall med min iPhone 3GS. Jag gör dock inte det så ofta eftersom jag dels tycker mätnoggrannheten blir för dålig med iPhonen
Vill bara säga att det går alldeles utmärkt att ha Spotify eller iTunes igång i bakgrunden när man kör Runkeeper (med GPS). I alla fall med min iPhone 3GS. Jag gör dock inte det så ofta eftersom jag dels tycker mätnoggrannheten blir för dålig med iPhonen