Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEndorfinrus!
You need to log in to create posts and topics.

Också jag slog personbästa igår och var (ÄR!) omåttligt stolt.
En av mina svagheter är att jag har svårt att trycka på, lägger mig gärna i ett komforttempo.
Men för lite över en månad sedan så utmanade jag mig själv; jag _skulle_ trycka på hela rundan äv

@Susanne: Välj något mindre lopp om du inte gillar att trängas. Man missar folkfest-aspekten, men tävlingsnerven går igång nästan lika mycket ändå, i alla fall funkar det så för mig. Smålopp har en annan, lite familjär charm i stället.

Jag bor på Gotland

Tack för alla fina, peppande svar!

Jag är verkligen nöjd med min prestation! Måste erkänna att jag knappt trodde det själv när jag äntligen såg målet och klockan tickade på 21-nånting... Jag blev helt paff!! Hade jag sprungit så snabbt?!
Men då var det

Sån "nybörjartur" finns nog inte.
Du har nog väldigt bra anlag för löpning helt enkelt och med lite mer träning kan du säkert bli väldigt snabb, eller snabbare för snabb är du ju redan.
Många av oss kan bara drömma om din tid på 5km trots ihärdig träning

Håller med Peter, sådan nybörjartur finns inte. Du är en bra löpare helt enkelt. Sedan finns det olika uppfattningar om löpande och fester/alkohol. Min ståndpunkt är att du kan springa väldigt bra trots att man festar till ibland.

Men du borde gå med i

Student och sprang Vårruset i Uppsala. Uppsalastudent alltså? Då borde Du kontakta Uppsala löparklubb för att få till den "sociala biten" runt löpningen, träna tillsammans med andra om det är passande, få debriefa innan o efter träningar och tävlingar.

Mycket bra idé!
Jag åker dock härifrån om två veckor, men när jag kommer tillbaka i augusti blir det att leta reda på en löparklubb 🙂

Ska nog anmäla mig till tjejmilen nu..

Jag skulle vilja tillägga att det faktiskt är lite av ett problem, det här att jag känner att jag "måste följa med ut och festa", för alla mina kompisar för gör det (ca 3 ggr/veckan) och även om jag inte vill så brukar det sluta med att jag alltid gör det

Att känna att man "måste följa med ut och festa" känner jag igen från tiden på officershögskolan. Problemet för mig var att jag alltid blev så dålig dagen efter så att festa på vardagarna var ingen höjdare.

Min lösning på det var att förfesta som dom and

Stort grattis - Du är sannerliggen snabb!

Jag försöker påverka mina elever (Gy) att stå på sig i såna situationer, eller åtminstone tänka tanken. T.ex: Om du kommer till en fest och utbrister högt så att det hörs tydligt typ: "Jag ska ut å springa imorrn