Quote from Guest on 30 January 2011, 09:52När jag springer långpass brukar jag bara ta med mig vatten, vilket fungerar bra när jag springer ca 20 km. Nu tränar jag till Stockholm marathon och inser att det behövs lite energi också för att klara av fyra timmars löpning.
Jag gillar inte energidry
När jag springer långpass brukar jag bara ta med mig vatten, vilket fungerar bra när jag springer ca 20 km. Nu tränar jag till Stockholm marathon och inser att det behövs lite energi också för att klara av fyra timmars löpning.
Jag gillar inte energidry
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 10:02Saltgurka!
Saltgurka!
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 10:09Hur förvarar du saltgurkan då? Går det att ha ett par stycken i en påse i fickan utan att det blir slemmigt? Hur mycket och hur ofta?
Hur förvarar du saltgurkan då? Går det att ha ett par stycken i en påse i fickan utan att det blir slemmigt? Hur mycket och hur ofta?
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 10:16Plastpåse skulle säkerligen fungera,slemmigt,det spelar nog ingen roll efter 20 km,det blandas ju i munnen ändå? På LL tuggade jag på banan/bulle/och saltgurka tillsammans,sköljde ner kalaset med energidryck,det var en kulinarisk upplevelse kan jag lova!
Plastpåse skulle säkerligen fungera,slemmigt,det spelar nog ingen roll efter 20 km,det blandas ju i munnen ändå? På LL tuggade jag på banan/bulle/och saltgurka tillsammans,sköljde ner kalaset med energidryck,det var en kulinarisk upplevelse kan jag lova!
Quote from Susan Hartley on 30 January 2011, 10:27En bekant till mig har aldrig fått magen att fungera på sportdryck, så han har testat lite alla möjliga varianter som Oatlys havredryck, nyponsoppa och varm buljong. Tydligen fungerade havredryck riktigt bra för honom, medan nyponsoppa har jag för mig fun
En bekant till mig har aldrig fått magen att fungera på sportdryck, så han har testat lite alla möjliga varianter som Oatlys havredryck, nyponsoppa och varm buljong. Tydligen fungerade havredryck riktigt bra för honom, medan nyponsoppa har jag för mig fun
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2011, 10:40Saltgurka ger ingen energi - det är bara till för att förbättra saltbalansen då man svettats mycket och länge... Banan låter bättre, eller rent av en macka!
Saltgurka ger ingen energi - det är bara till för att förbättra saltbalansen då man svettats mycket och länge... Banan låter bättre, eller rent av en macka!
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 10:55Jag menade givetvis inte endast saltgurka,men kombinationen saltgurka/banan/bulle funkar bra!
Jag menade givetvis inte endast saltgurka,men kombinationen saltgurka/banan/bulle funkar bra!
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 11:10Runekakorna verkar goda Johanna, tack för tipset! Kanske lättare att ta med sig än en hel macka, även om den ger bättre energi i längden.
Jag får som sagt prova mig fram, bullar verkar dock lite för torrt när munnen börjar bli som sandpapper.
Det fanns
Runekakorna verkar goda Johanna, tack för tipset! Kanske lättare att ta med sig än en hel macka, även om den ger bättre energi i längden.
Jag får som sagt prova mig fram, bullar verkar dock lite för torrt när munnen börjar bli som sandpapper.
Det fanns
Quote from Funbeat user on 30 January 2011, 11:13Ta med en "färsk" bulle;) Och lite vatten att skölja med! Jag förstår hur du tänker,hoppas att du hittar något som pasar dig!
Ta med en "färsk" bulle;) Och lite vatten att skölja med! Jag förstår hur du tänker,hoppas att du hittar något som pasar dig!
Quote from Catharina Brattlin on 30 January 2011, 11:22Jag röstar på kombon saltgurka och Snickers. 🙂
Jag röstar på kombon saltgurka och Snickers. 🙂