Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnergi på långpass
You need to log in to create posts and topics.

Jag röstar för hemmagjord Runekaka, någon godis såsom Snickers, ett äpple, banan, bulle, nötter, torkad frukt.

Istället för sliskig sportdryck så kan man göra en egen med maltodexrin. Köps där de säljer bryggerisaker för att göra eget vin och öl. Det är

Ett par dadlar funkar bra och är lätta att förvara under passet.

Jag klarar mina långpass på vatten och runekakor, men lite godis är psykologiskt bra när motivationen tryter. Russin/jordnötter är en fin blandning.

Under tävlingen äter jag i princip allt som bjuds. Det blir precis lagom för mig. Provät Stockholms utbud

Druvsocker Dextrosol finns i smidiga förpackningar och ger bra energi. Lite torrt utan vatten. Annars tycker jag russin och banan fungerar bra.

Torkade aprikoser är energitäta o enkla att ta med. Fast kan du träna magen att tåla den dryck som bjuds så blir det ju enklare.

Jag brukar i första hand ha banan samt hemmagjorda Runekakor spetsade med hackade hasselnötter, russin och tranbär. Ibland även saltgurka (fast det står ättiksgurka på min burk?). Vatten att dricka. Annars gillar jag Pocari Sweat som är en isoton dryck ut

Vitargo ska ju tydligen vara något alldeles särskilt säger de. Bättre för magen och allt vad det är. Tror det är en vanesak med.

Men jag har testat lite olika saker, men mest när jag cyklat. Då funkar russin bra. Godis kan vara ok beroende på vad det är.

Vitargo är rena rävgiftet för min mage, så att det skulle vara snällt mot magen är nog bara din åsikt i så fall. Vitargo är det enda jag får akut ränneskita av. (#)

Det är bara ett ge sig ut och testa helt enkelt. Ta med dasspapper också.

Idag blev det en banan och 4 st Perfektaflaskor på 2,46-passet. Hade kunnat tänka mig en flaska till faktiskt. Tur att bältet rymmer 6 flaskor.

30km (2:35h) idag utan dricka eller energipåfyllnad. Inga problem. Hade väl dock inte varit fel att dricka lite efter 20km.