Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEnergiförbrukning vid cykling
You need to log in to create posts and topics.

Johan.

"Det enda som saknas i den klockan är GPS-funktion, men jag har rätt bra koll på var jag har befunnit mig."

Det är bara att slänga på en G3 på cykeln så har du det;)
Jag inte så att du ser var du är men väl var du varit och flängt runt.

Själv li

Det er sikkert morsomt å se hva klokken forteller om kaloriforbruket, men kan man bruke det til noget fornuftig.??

Skal en spise etter hver 150kcl, eller 250, eller hva bruker dere det til.

Jeg har en egde 705, men har ikke valgt å vise kcl. displayet.

Goddi Goddi har säkert någon testkörning som tar upp hans tid numera.

.. 🙂

Alltså, jag hoppas att alla förstod att jag försökte påpeka orimligheten i de siffror som Garmin Forerunner 405 spottar ur sig för cykelsport.

De är inte värda kiseln de beräknas i. Funktionen är så undermålig att jag inte anser att de borde få säga att

Det gör ont att komma över 1000/h.

Mats, jag förstod att du redan från början sågade energiförbrukningsberäkningen vid fotknölarna, och jag stämde bara in! 🙂

Att förbruka 15 kcal/minut är däremot inte direkt ouppnåeligt. Jag gör det redan vid 78-79 % av maxpuls.

Hittade följande bild. Lite överraskande höga värden tyckte jag. Kan ej avgöra validiteten.

BILD:http://www.americanroadcycling.org/images/WiddersHump/Graphs/WattSpeed001.jpg

Tycker det låter högst rimligt. Nu är det svårt att få ut exakta värden från tabellen, men på ett ungefär skulle jag vid 32 km/h (20 mph) förbruka 840 kcal.

För mig förefaller det inte orimligt, åtminstone inte om man tänker sig att dessa 32 km/h är en

Mmm, det stämmer säkert. Jag är mest bara lite överraskad. Har inte förstått att man kan komma upp riktigt i de energinivåerna per minut.

Applicerar jag den på några av mina träningspass och med min vikt så är jag tydligen uppe på runt 14 jag också, vilk