Quote from Guest on 5 May 2008, 08:52Kan energigel ersätta energidryck helt? Anledningen till att jag undrar är att jag igår smakade på energidrycken som ska serveras på Stockholm marathon och jag tyckte den smakade urk rent ut sagt. Vill helst slippa släpa på egen dryck så jag undrar om man
Kan energigel ersätta energidryck helt? Anledningen till att jag undrar är att jag igår smakade på energidrycken som ska serveras på Stockholm marathon och jag tyckte den smakade urk rent ut sagt. Vill helst slippa släpa på egen dryck så jag undrar om man
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 09:02Gel fodrar mycket vatten!
Gel fodrar mycket vatten!
Quote from Jonas Täng on 5 May 2008, 09:05Ja, gel är i princip dehydrerad sportdryck. Därför måste du dricka en hel del vatten varje gång du tar en gel, så att det blandas runt i magen till en lämplig koncentration som kroppen snabbt kan ta upp!
Ja, gel är i princip dehydrerad sportdryck. Därför måste du dricka en hel del vatten varje gång du tar en gel, så att det blandas runt i magen till en lämplig koncentration som kroppen snabbt kan ta upp!
Quote from Jonny Persson on 5 May 2008, 09:29Om jag inte missminner mig helt så är det ganska mycket mindre energi i en gel jmf med sportdrycken. Jag testade att livnära mig på gel och vatten under dag två av ett bergsmaraton när jag hade magproblem pga sportdrycken och det gick sådär får jag väl sä
Om jag inte missminner mig helt så är det ganska mycket mindre energi i en gel jmf med sportdrycken. Jag testade att livnära mig på gel och vatten under dag två av ett bergsmaraton när jag hade magproblem pga sportdrycken och det gick sådär får jag väl sä
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 09:53OK - tack för svar! Jag får vara stor flicka och gapa och svälja alltså! (#)
OK - tack för svar! Jag får vara stor flicka och gapa och svälja alltså! (#)
Quote from Magnus Gelang on 5 May 2008, 11:08Eller så får du köpe egen sportdryck och placera ut egna dryckesstationer längs vägen,,,använd familj och vänner 🙂
Eller så får du köpe egen sportdryck och placera ut egna dryckesstationer längs vägen,,,använd familj och vänner 🙂
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 13:59Finns det inga pubar längs banan?
Finns det inga pubar längs banan?
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 14:39Rune Larsson-smack? Får du lite trivsamt pyssel hemma i köket före loppet 😉
http://www.loparlarsson.se/content/view/34/57/
Rune Larsson-smack? Får du lite trivsamt pyssel hemma i köket före loppet 😉
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 14:46Tack för tipset, men jag vet inte om jag är så sugen på att ha något knäckliknande att gnaga på medan jag springer.... Kändes mer lockande med något med gelkonsistens att hälla i mig.
Pubar finns det gott om - men jag är rädd att jag springer vilse illa
Tack för tipset, men jag vet inte om jag är så sugen på att ha något knäckliknande att gnaga på medan jag springer.... Kändes mer lockande med något med gelkonsistens att hälla i mig.
Pubar finns det gott om - men jag är rädd att jag springer vilse illa
Quote from antti5303@gmail.com on 5 May 2008, 15:17Gel+vatten funkar. Det finns finns gel med snabba kolhydrater och gel med långsamma. Det finns med och utan koffein, protein m.m. Det finns stora förpackningar och små.
Du får pröva dig fram och se vad din mage gillarOm du kolhydratladdar måttligt räcke
Gel+vatten funkar. Det finns finns gel med snabba kolhydrater och gel med långsamma. Det finns med och utan koffein, protein m.m. Det finns stora förpackningar och små.
Du får pröva dig fram och se vad din mage gillar
Om du kolhydratladdar måttligt räcke