Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEnergigel - Energidryck
You need to log in to create posts and topics.

Visst är det så Ne!

Jag tror nog att man kan ersätta sportdrycken med gel i hög grad, men det gäller att även tillföra salterna isf samt dricka ordentligt med vatten för at skona magen.
Jag rekommenderar Squeezy Gel, den enda som jag faktiskt kan säga är god. Jag använder de

Marcus, vilken sort? De små, i stil med squeezy?

På mina långpass kör jag enbart med vatten i flaskorna och lite gel då och då: portionerar ut det i ganska små doser i samband med att jag dricker.

För mig funkar det utmärkt att skippa sportdryck och köra med gel och vatten istället. Brukar ta två maxim (100 ml) per mara och vatten vid stationerna. Men det är klart att jag tar sportdryck om det finns någon jag vet att magen pallar med.

På långpasse

En fördel med gel + vatten är att man kan anpassa det efter väderleken. Det kan vara rätt svårt att få i sig energi med enbart sportdryck en kall dag utan att behöva stanna och kissa hela tiden. Jaghar haft magproblem om jag kör för hög konc med sprotdryc

->Christer:
Ja jag menar små gel. Jag kör med powergel (med koffein) och de är på 41 gram tror jag. Inte mer än ca 100 kcal i en sån om jag inte minns helt fel. Har testat Maxim och Squeezy på tävling också men de funkade inget vidare för mig.

När jag te

Fia-Lotta: Jag köper dem normalt på Löplabbet, men råkade "snubbla" på dem på Sportex i Barkaby (IKEA-huset). Passade på att köpa några. Kommer inte ihåg om de hade cola-smaken dock. Jag har kört Maxim förr, men mår illa av smaken och konsistensen. Squeez

Tack Sebastian - då ska jag pipa förbi Löplabbet. 🙂