Quote from Tony Olsson on 5 May 2008, 15:49>Är det slut så kan du inte fylla i samma takt som förbrukar.
Låter som en bra uppfinning 😉
>Är det slut så kan du inte fylla i samma takt som förbrukar.
Låter som en bra uppfinning 😉
Quote from Elias Engqvist on 5 May 2008, 16:07Ne Climb: "Låter som en bra uppfinning" - människan är inte en uppfinning!
Ne Climb: "Låter som en bra uppfinning" - människan är inte en uppfinning!
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 16:21Christer, hur vet du det (hur bevisar du att livets uppkomst inte kommer från slumpen utan från gud)?
Christer, hur vet du det (hur bevisar du att livets uppkomst inte kommer från slumpen utan från gud)?
Quote from Tony Olsson on 5 May 2008, 16:38Nej det tror jag inte heller med det verkar som att Anders P har hittat en supermänniska. Energin är slut och han förbrukar mer än han tillför...
Jag försökte vara lite smårolig men det gick tydligen inte fram.
Nej det tror jag inte heller med det verkar som att Anders P har hittat en supermänniska. Energin är slut och han förbrukar mer än han tillför...
Jag försökte vara lite smårolig men det gick tydligen inte fram.
Quote from antti5303@gmail.com on 5 May 2008, 17:25Energin tar tar inte slut så lätt, sorry. Förenklade lite för mycket.
Om kolhydraterna tar slut kan du inte fylla på i samma takt som du förbrukar energi. Du får då förlita dig på fettförbränning och proteinnedbrytning. Dessa processer kräver mer syre p
Energin tar tar inte slut så lätt, sorry. Förenklade lite för mycket.
Om kolhydraterna tar slut kan du inte fylla på i samma takt som du förbrukar energi. Du får då förlita dig på fettförbränning och proteinnedbrytning. Dessa processer kräver mer syre p
Quote from Elias Engqvist on 5 May 2008, 18:11Linus: Det kallas Tro! Det behöver man inte bevisa
Sorry Ne Climb, men jag har ingen humor. Alla andra fattade nog!
Linus: Det kallas Tro! Det behöver man inte bevisa
Sorry Ne Climb, men jag har ingen humor. Alla andra fattade nog!
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 18:13Ett kilo fett = 7000 kcal (det är iallafall den siffra jag sett) så tyvärr klarar man sig "bara" 7 mil på ett kilo fett 😉
Ett kilo fett = 7000 kcal (det är iallafall den siffra jag sett) så tyvärr klarar man sig "bara" 7 mil på ett kilo fett 😉
Quote from Catharina Brattlin on 5 May 2008, 18:18Thomas, 1 gram fett innehåller 9 kcal, så kämpar Du på klarar Du nog också 9 timmars löpning...;)
Thomas, 1 gram fett innehåller 9 kcal, så kämpar Du på klarar Du nog också 9 timmars löpning...;)
Quote from Funbeat user on 5 May 2008, 19:02Då kanske jag har snurrat till det ?, jag har alltid läst att man måste ha ett "underskott" på 7000 kcal för att gå ner 1 kilo (väldigt förenklat) men å andra sidan så ser jag ju nu när jag kollar att 1 gram smör (som "bara" är 80% fett) innehåller 7 kcal
Då kanske jag har snurrat till det ?, jag har alltid läst att man måste ha ett "underskott" på 7000 kcal för att gå ner 1 kilo (väldigt förenklat) men å andra sidan så ser jag ju nu när jag kollar att 1 gram smör (som "bara" är 80% fett) innehåller 7 kcal
Quote from Tony Olsson on 5 May 2008, 19:16Christer: Det är svårt det här med nyanser i det skrivna ordet. Ironi och annat man ägnar sig åt kommer inte alltid fram på samma sätt som man tänkt sig.
När jag gick in i väggen på en cykeltävling var jag tvungen att lägga mig i diket för att vila. Trod
Christer: Det är svårt det här med nyanser i det skrivna ordet. Ironi och annat man ägnar sig åt kommer inte alltid fram på samma sätt som man tänkt sig.
När jag gick in i väggen på en cykeltävling var jag tvungen att lägga mig i diket för att vila. Trod