Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEnergiintag?
You need to log in to create posts and topics.

Hej Erik!

Tack så jätte mycket för ditt svar, du verkar ha förstått våran poäng med semestern - för det är ju även semester. 🙂

Vi har pratat om en snitt-hastighet på ca 15km/h, nu när vi tränar kan vi hålla en högre hastighet, men vi kommer aldrig att

Flapjacks is the shit! Fast under riktigt hård ansträngning är de lika mastiga att tugga i sig och jag föredrar då mer lättuggade energikakor, typ Enervit.

Smågodis av olika slag fungerar fint också. Lakrisal t.ex. Mmmm

Jeg måtte bare prøve det, selv om det virket som noe søtt klin. Flapjack.
Jeg har alltid ett eller annet med på lommen, selv på korte turer. Men om tirsdagen var en 130 km. ritet inn på Garminen, for en tur på onsdag.
Smør, sukker, sirup, knuste nøtter, r

Snickers, Nötter, små-godis, pucko & drickyoghurts funkade fint för mig =) Vad gäller snitthastigheten för oss blev den faktiskt mellan 18- 20km/h ändå.

Grattis Anneli! Du klarade det! Nu är det bara att trampa tillbaka.

Daniel, det blev hyrbil hem, men cykelsemester för nästa år är redan i tankarna =) Vilket härligt sätt att ta sig fram på semester på!

Skåne, säger jag bara. Min fru och jag tillbringade två veckor genom att cykla runt i Skåne ... nåväl, det tog ett par dagar att komma dit. Tänk på det inför nästa års cykelsemester.

Energiintag - viktigt!
Körde från Karlskrona till Sundsvall i år. Varmt. Om jag snittar 30 km/h på enskilda träningspass så var detta annorlunda med etapper på ca 22 mil om dagen och snitt 25 km/h.

Rejäla pauser och njuta av omgivningen och mötet med m

Aneli.

Vad var det jag skrev.

"Om man kör i 20-21 km/h så tar det ca 6 timmar på ett ungefär och för mig låter det som en helt ok "dagsetapp"/tidsplan."

Och visst sjuton fixade ni det;)

Grattis och välkommen till klubben Kinkscodgllminsfck

(kommer in