Quote from Guest on 1 June 2009, 20:34Jag funderar lite på vad jag skall ta med mig på vätternrundan,, hela våren har jag kört med Dahlblads bars samt Enervit Gel men på gårdagens långtur provade jag även Enervits Liquid
Enervits Liquid var ju en positiv överaskning, lätt att få ner och mer
Jag funderar lite på vad jag skall ta med mig på vätternrundan,, hela våren har jag kört med Dahlblads bars samt Enervit Gel men på gårdagens långtur provade jag även Enervits Liquid
Enervits Liquid var ju en positiv överaskning, lätt att få ner och mer
Quote from j sollerman on 1 June 2009, 20:44Jag vet inte om en liquid i timmen är mycket eller lite. Men för mig räckte 5 stycken förra året + 3 bars. Sen tog jag nog någon gurka och banan i depån. Jag tycker liquid är mycket bättre än gel, för de är lättare att svälja och smakar mycket bättre. ¨
Jag vet inte om en liquid i timmen är mycket eller lite. Men för mig räckte 5 stycken förra året + 3 bars. Sen tog jag nog någon gurka och banan i depån. Jag tycker liquid är mycket bättre än gel, för de är lättare att svälja och smakar mycket bättre. ¨
Quote from Fredrik Närenfors on 1 June 2009, 20:45Kommer inte ihpåg hur många kalorier man bränner på VR, men över 5000 är det i alla.
Får du plats med ett par tusen kalorier i en halv bar och vad det nu var du föreslog så blir det nog bra. Annars skulle jag rekommendera betydligt fler 🙂
Kommer inte ihpåg hur många kalorier man bränner på VR, men över 5000 är det i alla.
Får du plats med ett par tusen kalorier i en halv bar och vad det nu var du föreslog så blir det nog bra. Annars skulle jag rekommendera betydligt fler 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 20:56Hur fort skall du köra ?
två dricka flaskor räcker om du skall stanna en gång under loppet. eller skall du stanna och pissa hela tiden ?
Du kan bara ta upp ca 6-7 dl vätska i timmen resten kommer du att piss ut.Ta med ca en bar eller banan i timmen för
Hur fort skall du köra ?
två dricka flaskor räcker om du skall stanna en gång under loppet. eller skall du stanna och pissa hela tiden ?
Du kan bara ta upp ca 6-7 dl vätska i timmen resten kommer du att piss ut.
Ta med ca en bar eller banan i timmen för
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:06Jag har tänkt att köra under 10 timmar så det lär väl gå åt 8000-10000 kalorier men det känns ju som att det kommer att bli svårt att få i sig så mycket men som sagt jag får ju försöka få i mig så mycket som möjligt innan start
I liquid innehåller 300 ka
Jag har tänkt att köra under 10 timmar så det lär väl gå åt 8000-10000 kalorier men det känns ju som att det kommer att bli svårt att få i sig så mycket men som sagt jag får ju försöka få i mig så mycket som möjligt innan start
I liquid innehåller 300 ka
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:068000 kcalorier tror jag att jag läste i något gammalt nummer av cykla.
Mao räcker det med en hamburgare ifrån “Heart Attack Grill“ i USA, som har 8000kcal 🙂
8000 kcalorier tror jag att jag läste i något gammalt nummer av cykla.
Mao räcker det med en hamburgare ifrån “Heart Attack Grill“ i USA, som har 8000kcal 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:12Jag brukar käka en gel (ca 110 kcal) var 45-60 minut och ca 4 liter sportdryck för ett helvarv.
Jag brukar käka en gel (ca 110 kcal) var 45-60 minut och ca 4 liter sportdryck för ett helvarv.
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:22Linus bedömning låter rimlig o vettig, tycker jag
Undrar lite varför det skulle vara så viktigt med snabb energi på så långa lopp som VR? Om loppet är säg tio timmar, borde det väl funka bra att fylla magen med ganska långsamma kolhydrater? Så man får et
Linus bedömning låter rimlig o vettig, tycker jag
Undrar lite varför det skulle vara så viktigt med snabb energi på så långa lopp som VR? Om loppet är säg tio timmar, borde det väl funka bra att fylla magen med ganska långsamma kolhydrater? Så man får et
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:29Gel är ju (IMHO) rejält äckligt, bars funkar bättre. 6-8 bars, 4 liter sportdryck (kan vara hälften snabba och hälften långsamma kolhydrater) och ett par gel i reserv ger runt 4-5000 kcal, räcker långt.
Gel är ju (IMHO) rejält äckligt, bars funkar bättre. 6-8 bars, 4 liter sportdryck (kan vara hälften snabba och hälften långsamma kolhydrater) och ett par gel i reserv ger runt 4-5000 kcal, räcker långt.
Quote from Funbeat user on 1 June 2009, 21:32Hur många Mazariner motsvarar en bar?
Hur många Mazariner motsvarar en bar?